mehri na to deis me ta matia sou, nomizes oti itan mia istoria apo ta palia pou sou diigiomoun e? Ki omos einai gegonos! Opos egrapsa kai sto allo blog, afto to eho zisei sto dimotiko, apo daskalo psychopathi pou mas eferne dio fores to hrono papa sto sholeio na mas exomologisei. Ki epeidi emeis osan tekna kala kai fronima, amarties den eihame, frontizan na mas thimisoun, poses amarties kanoume kathimerina, gia na tis poume ston pater kai na zitisoume tapeina sighoresi.. Kai opos sou eiha pei, ekeino pou mou eihe meinei axehasto apo tis amarties ton podion, pou den iparhei se afti ti lista, itan to: "Pigaineis se gipeda podosfairou kai basket?" kai rotisa to daskalo, ma kala pou einai to kako? kai mou apantise oti ekei o kosmos vrizei, simperiferetai viaia kai einai amartia na vriskesai se enan tetoio horo. Akoma kai na paizeis podosfairo sto sholeio me tous allous itan kata ti gnomi tou amartia... Eftihos meta apo dio peripou hronia talaiporias diamartirithikan polloi goneis kai stamatise nomizo afto to violi me tin ipohreotiki exomologisi...
Κούζιν απορώ: με μάνα ορθόδοξο μουτζαχεντίν τζιαι δεν έτυχε ποτέ να δεις τέτοιο πράμα; Ως τζιαι στο δικό μου το σπίτι που δεν είμαστε τόσο σκληροπυρηνικοί (αν τζιαι καταβάλλει καλή προσπάθεια η μήτηρ μου) κάπου θα έτυχε να πιάσει το μάτι μου κάτι του αυτού τύπου. Έτσι είναι: ενοχή ενοχή και πάλι ενοχή. Μόνο έτσι θα τους έχουν όλους στο χέρι. (πάντως κάμνω τικ σε πολλά που τζείνα!!!straight to hell it is then!!)
Ευτύχως που βρέθηκε κάποιος και είπε σε όλους αυτούς τους υποκριτές που γεμίζουν τον κόσμο με κανόνες, αλλά ποτέ δεν τους τηρούν πως αν δεν γίνουν σαν τα μικρά παιδιά δεν πρόκειται να δουν τη βασιλεία του....
Το ποστερ είναι σίγουρα βγαλμένο από άλλες εποχές, γιατί μερικά από τα πράγματα που γράφει μας φαίνονται τρελλά. Ο τίτλος του ποστ σου είναι παραπλανητικός, δεν είναι για ηλίθιους(dummies), είναι για παιδία(τουλάχιστον το δικό μου το παιδί κάθε άλλο παρά ηλίθιο είναι). Από τα περισσότερα σχόλια όμως(και από το δικό σου επίσης), αντιλαμβάνομαι ότι δεν δέχεται κανένας από σας το μυστήριο της εξομολόγησης, και άρα είναι ανούσιο να συζητήσουμε για την ορθότητα και την σημασία του.
Ο χλευασμός όμως δεν μπορεί να μένει αναπάντητος, κι ετσι αναγκάζομαι να διαφοροποιήσω την θέση μου από όλους σας.
thes na arhiseis mia sizitisi gia tin exomologisi? kalodehoumeni (dld pistevo pos kai i post-babylon den tha ehei antirrisi). Kata ti diki mou apopsi, anexartita apo to ti pistevei kaneis gia tin exomologisi, i thriskeia kai to pos tin askei i ti vionei kathenas einai prosopiki tou ipothesi kai mono. Thes ekastote hristiane na exomologisai mia fora tin evdomada? Dikaioma sou. Thes na exomologountai ta paidia sou? Ki afto (as poume) episis dikaioma sou. Den eheis omos kanena dikaioma na exanagkazeis paidia allon na exomologountai i na kanoun otidipote ehei shesi me ti thriskeia, to opoio den gnorizeis an to epithimoun, i telospanton an to egkrinoun oi goneis tous. Fisika o dikos mou o daskalos tote theorouse aftonoito to oti ta paidia einai ola xristianoi orthodoxoi, einai ola amartola, kai oti kanenas gonios den tha eihe antirrisi, na ferei o daskalos to paidi tou ston isio dromo me ton tropo pou to ekane. Ki afto einai aparadekto.
Ki i exomologisi einai, an mi ti allo, kati pou prepei na kaneis sinidita. Ara den einai kati pou einai katallilo gia paidia, afou ta paidia den einai se thesi na antilifthoun tin ousia aftou pu kanoun. Afto fainetai alloste apo to gegonos oti prepei na tous doseis odigies kai na tous protineis pithanes amarties, gia na mporesoun na exomologithoun. Dioti den paei to mialo tous apo mono tou. Kai giati den paei? Giati den antilamvanontai akoma tin enoia tis amartias. Giafto kai to filladio afto einai toso exorgistiko kai sokarei tous perissoterous pou to diavasan.
Kthno: den eixa kamia prothesi na apokalesw kanena mwro/paidi dummie. Kathe allo, titlos einai eironikos tziai thelwi na pei oti ta mwra kathe allo para dummies einai! Opws eipe kai h loukritia den pisteukw oti enan mwro eshei aisthisi ths amartias. Den amfivallw oti symboules san "min les psemata" kai "min klefkeis" einai swstes gia thn anatrofh. Alla me pramata tou styl "mhpws epies theatro, h cinema" h mipws entythikes sta karnavallia" exoun mono skopo na dhmiourghsoun enoxes (opws eipeh h eolica) se agnes psishes, opws en tzeines twn mwrwn. En amartia na ntythes kserw gw spidermann h neraida sta karnaballia? Pws na to xwresei o nous enos mwro touto? Gitati na tous gemwnnoumen me kakes idees gia ton eauton tous h alla mwra dipla tous?
Touto to fylladio, kata th gnwmh mou lalei sta mwra: eisasten amartoloi, katishi sas! En krima na foitsiazoumen ta mwra, tes mones kathares psishes metaksy mas etsi.
Oson afora thn exomologhsh as such, o kathenas thn vlepei opws thelei kai zei th thriskeia opws niwthei.
Εν επια ποττε να εξομολογηθω αλλα αφου ετικαρα τα παραπανω πραματα στην λιστα μαλλον αν παω ποττε μαλλον εν να μου χρειαστει και μενα κανενα εντατικο τριημερο για να τα προλαβω ουλλα.
1. Κανένας δεν εξαναγκάζει κανένα να εξομολογηθεί 2. Η παιδική εξομολόγηση έχει σαν σκοπό να βοηθήσει ένα παιδί να έρθει κοντά στον Χριστό και όχι να του δημιουργήσει ενοχές. Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ ότι πολλές φορές έχει αντίθετα αποτελέσματα με τον τρόπο που γίνεται, αλλά αυτό δεν είναι "Λάθος" της ίδιας της εξομολόγησης, αλλά των ανθρώπων(και οι παπάδες άνθρωποι είναι). 3. Το ποστερ είναι τουλάχιστον 50 χρονών, αυτό το είπα και στην αρχή ότι πολλά πράγματα φαίνονται γελοία. Μην ξεχνάτε όμως, ότι πριν 50 χρόνια, κοινωνία ήταν πολύ πιο αυστηρή. Τέσπα, καμμία διάθεση για αντιπαράθεση, μόνο υποχρέωση για υπεράσπιση κάποιων πιστεύω.
kthno, katalavainw tziai sevoumai th thesh sou, tziai kala kamneis na thn yperaspizesai. Alla en nomizw nan 50 xronwn... mallon pio kainourgio, pou oti thwrw en grammeno se monotoniko, diladi kamia 30arka xronwn atzakkei na'nei, Telospantwn. Sioura en xrhsimopoieitai pou oullous to sygkekrimeno prama. Egw eviwsa polla paromoia pramata san mwro tou kathxitikou:-) (epia tziai kataskhnwshn me to kathxitiko ston pedoula pou hmoun 11 xronwn tziai efaa vouzounopatson giati eixa mazi mou tes paidikes wres tziai ena vivlio tous 5 filous!)
En polla shmantiko h thriskeia na ekselissetai mazi me ton tziairon tziai na en kati dynamiko tziai oi stasimo. O Xristianismos, pou eshei ekklhsies organomenes me ierarxies sthn organoshn tou, tziai kapoiou eidous kyvernhsh as poume (vl. p.x. vatikano, oik. patriarxeio klp), opote tiai thn dynamh na kamei allages (vl. oik. synodous klp) eshei tes pithanothtes na kamnei orismena "reforms" pou na kamnoun th thrhskeia pio prosith tziai pio compatible me th shmerinh zwh. Kata th gnwmh mou touton en ginetai arketa, me apotelesma pollhs kosmos na apoksenwnetai (tziai gw se mesa) Eprepe h pithanothta gia "ekmonternismo" as to pw, h tespa kapoiwn reforms na xrhsimopoieitai parapanw, afou yparxei h ypodomh.
To Islam, pou en eshei kentrikh "dioikhsh" katanta na miniskei stasimo sto etos 1500 tziai kseroumen oulloi ta apotelesmata pou eshei.
Oson afora ta mwra, o gonios o idion enna dwsei prwta tes kateuthintiries grammes tziai ofeilei na prostateusei h na parotrinei to kopellouin tou.
ΧΑΧ! Μόλις εξύπνησες αναμνήσεις αγαπητή. Τούτο το φυλλαδιάκι είχε πέσει στα χέρια μου όταν ήμουν δημοτικό και εφεύγαμε από εξομολόγηση με τη μάμα μου. Θυμούμαι πολλά χαρακτηριστικά ότι ερώτησα την: -Τι εν τα "αισχρά" τραγούδια; Τζαι (άλλη τζαι τζείνη) απάντησε μου: -Σήμερα μάνα μου όλα τα τραγούδια εν αισχρά.
Ένιωθα τεράστιες τύψεις όποτε άκουα τραγούδια στο ράδιο για πολύ καιρό...
Poly tha ithela na akouso poios einai o sostos tropos pou ginetai i exomologisi kai fernei ta paidia konta sto Christo. Ego eho tin entiposi oti sosti exomologisi ginetai mono apo enilikes pou katanooun ti kanoun kai giati to kanoun. Ta paidia den mporoun na katalavoun k giafto ehei lathos apotelesmata i opoia prospatheia. Ki afto to filladiaki ante na nai varia 20 eton.. Den einai toso palio oso tha nomize kaneis.
1. διαφωνώ με την άποψη ότι τα παιδιά δεν έχουν αίσθηση της αμαρτίας. Την έχουν και μάλιστα εξομολογούνται με πολ΄΄υ πιο πολλή ταπείνωση που τους μεγάλους, απαριθμώντας απλώς τς αταξίες τους χωρίς ελεεινές προσπάθειες να δικαιολογηθούν. Εξ ου και το ότι πρέπει να γίνουμε σαν τα παιδιά.
2. εν εκατάλαβα γιατί επαιχτήκετε κάποιοι με το φυλλάδιο. Έννεν λάθος να κλέφκεις, να κλωτσάς τα άλλα παιδάκια, να θωρείς πορνό, να ακούς και να λες αισχρόλογα, να κατηγορείς αδίκως τους άλλους κτλ;
ρητορική η ερώτηση
3. το ότι κάποιοι θέλουν τη θρησκεία να εξελίσσεται και να προσαρμόζεται στους καιρούς, υποδηλοί ότι την θρησκεία την έχουν απλώς ως "ανάγκη στο να πιστεύουν σε κάτι" (συνεπώς αυτό το κάτι πρέπει να τους βολέφκει τζιαι λλίο). Όποιος γνωρίζει τζιαι πιστεύκει σε μια θρησκεία συνειδητά, εν την θέλει ούτε την **χρειάζεται** να "προσαρμοστεί". Εν ο κόσμος που πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτήν και μόνο τότε θα πνάσει. Όχι με το φέρνουμε τα πράματα στα δικά μας (ανύπαρκτα) μέτρα. Πάρτε τη θρησκεία ως μια άγκυρα. Η άγκυρα είναι και πρέπει να είναι πάντα τζιαμέ, η ίδια, δυνατή και βαρειά για να μεν ταράσσει που τζιαμέ που ένη τζιαι να σώννει. Αν την "προσαρμόσουμε" και μπασταρδοποιήσουμε, εν θα μας σώννει αλλά θα επιπλέει τζιαι θα μας πέρνει ούλλους το κύμμα. Τζιαι σε τι θα εξυπηρετεί το πλοίο που δέρνεται;
Απορία: Οι άγκυρες εν παθαίνουν τίποτε άμα περάσουν 20 χρόνια στο βυθό τζαι δεν τους γίνει ούτε μια φορά ένα ππόλισς, μια συντήρηση, κάτι; Εν πρέπει ας πούμε να γίνει μια αναφορά στα πλέιστέισιον, στα όνλάιν παιχνίδια πολέμου τζαι σκοτωμών, στο σέκοντ λάιφ, ή στα πόρταμπολ ντι-βι-ντι; Εγώ πάντως νιώθω τυχερή που τα γενέθλια μου εππέφταν στα καρναβάλια σχεδόν πάντα και έκαμνα καρναβαλίστικο πάρτι στο δημοτικό. Τζαι που με επαίρναν θέατρο να δω τον τον μικρό Νικολάκη. Α, τζαι τότε έπρεπε να πάω για ύπνο στις 8:30, οπότε άσχημα έργα εν επρολάβαινα να δω. Αλλά άρεσκε μου πολλά η Βίσση και ήξερα πόξω το "χούλα χουπ".
Αγαπητή Σικέ, θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Θα δεις κι εσύ από το παιδί σου ότι για να παραμείνει αγνό και αναμάρτητο θα πρέπει να το κλειδαμπαρώσεις στο σπίτι χωρίς ίντερνετ, τηλεόραση, ράδιο και κινητό τηλέφωνο (εξέλιξη της τεχνολογίας γενικά). Και κατά προτίμηση με ιδιώτες δασκάλους καθότι στο σχολείο θα ακούσει και θα μιμηθεί πολλά (όπως πολύ φυσιολογικά κάνουν όλα τα παιδιά.)
Οπόταν δεν μπορεί η εκκλησία να μην ενημερώσει λίγο το λεξιλόγιό της και τις τακτικές της και να έχει τη ψευδαίσθηση ότιτα παιδιά διαβάζουν τον οδηγό εξομολόγησης με δέος.
Υπάρχουν ορισμένοι ιερείς που σου εμπνέουν σεβασμό και δέος, ακριβώς επειδή έχουν πλήρη επίγνωση του τι συμβαίνει σήμερα. Ξέρουν πώς να φερθούν στα παιδιά και στους νέους για να τους γαλουχίσουν, συνετήσουν, συμβουλεύσουν (που πιστεύω αυτό είναι το ζητούμενο). Αλλιώς παίρνεις τη γραπτή ανάκριση και βάζεις τικ όπου έχεις αμαρτία και το παίρνεις απόφαση ότι θα πας στην κόλαση (αφού τα πλείστα συμπεριλαμβάνονται στη ρουτίνα πλεόν των παιδιών.)
Τον οδηγό τον θυμάμαι κι εγώ. Κι εγώ ένιωσα τις τύψεις του αιώνα όταν περίμενα τη σειρά μου να εξομολογηθώ. Δεν θέλω η θρησκεία να γίνεί όπως με βολεύει εμένα. Θέλω να την καταλαβαίνω, να την ακολουθώ και να την ασκώ.
Επίσης θα ήθελα να εισηγηθώ να γίνουν οι λειτουργίες στη Δημοτική, διότι δεν καταλαβαίνω αρχαία.
auto akrivws ennow otan milw gia "dynamikh thrhskeia" (@kthno) h leitourgies na ginounai p.x. sth dhmotikh. Den xreiazetai kan na to pame polla pio makria. Autou tou styl tes allages exw yp opshn mou tziai oi tipote pou tha allassen ryzika to ti antiprosopeuei h Orthodoksia.
Opote, Sike, en tziai theloumen na fkaloumen thn agkyra (kalos syneirmos mperdeway) aplws pws na to pw, na thn pogiatisoumen me potzeinta ylika gia na men agiwnei tziai na pkianei fytzia:-) pou lalei tziai h Kyria Olsen.
να πιάσετε ποτζείντο βιβλιαρούι που έshει στην αριστερή σελίδα τη λειτουργία στα αρχαία τζιαι στη δεξιά στη δημοτική τζιαι να δείτε ίντα ωραία που θα καταλαβαίνετε. Τζιαι στες Χ φορές εννά μάθετε τζιαι τα αρχαία νερόν.
Δηλαδή αν λαλεί ο παπάς "Κύριε λυπήθου μας" αντί "Κύριε Ελέησον", ή "Μιαν φορά και ένα καιρό" αντί "τω καιρώ εκείνω", ή "Δόξα στον Πατέρα και τον Γιο" αντί "Δόξα Πατρί και Υιώ" εννά γίνετε ξαφνικά πλήρεις της θείας χάριτος;
χάτε τες κοράσες μου :]
και πασχαλίνα, δυστυχώς ξέρω ότι το παιδί μου δεν θα μείνει αγνό και αναμάρτητο, όπως ούτε κι εγώ στον καιρό του. Αλλά θέλω να έχει επίγνωση των πράξεών του και να μη διστάζει να εξομολογείται. Η εξομολόγηση εν κάτι σαν την άγκυρα (έχουν το τα παραδείγματα μου σήμερα), κρατά σε νάκκον έναν τόπο τζιαμέ που δέρνεσαι με τα κύματα (α;α; καλόε)
τζιαι κυρία όλσεν, αν το θέμα μας περί προσαρμογής της εκκλησίας περιορίζεται στην προσθήκη νέων όρων (playstation, dvd, κτλ) δεν διαφωνώ (όι πως είναι λόγος για στυλλομμάθκιασμα με το φυλλάδιο όμως). Αλλά φοβάμαι και νομίζω ότι όταν γίνεται λόγος για προσαρμογή της εκκλησίας, εννοείται η έκπτωσή της σε βασικές/σταθερές της αρχές, για τις οποίες πολλύς κόσμος στρέφεται σε αυτήν για παρηγοριά.
επελλάναν με τούτοι οι γυρίνοι δαμέ που κάτω - θέλουν φαΐ κόρη μπάπιλον;
Sike, oti tzi'ann enei, laleis ta polla wraia:-) akou gyrinous, pou tous athimithikes? :-) Isws opws les, amman mpoumen se mia poreia rizikwn allagwn, na alliwthoun vasikes, statheres arxes ths ekklhsias, sioura ennan mia diadikasia pou mporei na ksefygei pou ton elegxo. Egw ennen touton pou ennoousa, kathe allo. Egw ennoousa praktikes allages pou na men allazoun to pyrina, alliws htan na milw gia thn dhmiourgia mias aireshs me mena gia guru! LOL
Ktino, eppeses mesa re! Akrivws etsi enei, gia mena toulaxiston! En paw, ekopsa tziai se ksenithkian, mono kanena pasxa an paw. Alla pou ton tziairon pou egennhthhka, ws ta 17 mou, pou hmoun sthn Kypro en exasa me Kyriakh me giorth,panta se ena monasthri, to Meg. Savvato epiennamen pou h wra 9:30 ws tes 3-4 to prwi, tziame pou oulloi efeukan meta to Xristos Anesth, meis eminiskamen wpou na kamei apolysh. Htan oulla polla austhra, mian fora epiaen me mia kalogria paramera tziai hpen mou oti an piennw thalassan tziai pisina enna paw sthn kolash... eshiesa panw mou, ethoroun efialtes!! O kathe enas thwrei ta analoga me tes dikes tou empeiries. Giauton lalw oti kata th gnwmh mou, prepei na ginoun orismenes allages, emena eprokalousen mou para panw fovo h ekklhsia.
telika den iparhei sotiria se aftes tis sizitiseis. Kataligoun panta sto oti osoi ehoun kapoia kritiki na askisoun stin ekklisia, einai mallon elafros - eos poly - apistoi. Dioti i ekklisia einai mia hara os ehei, opos len kai ta paidia edo. Arhaia ellinika, anahronistikes idees, ola einai kala kai sosta. Giati i ekklisia den kanei lathi.. Etsi den einai? Alloste afto einai kai i "simaia" tis ekklisias mas. Einai i kaliteri olon dioti den allaxe tipota ma tipota sto perasma ton aionon. Telika isos einai kalitera na matheis kolimpi ama eisai mesa sta kimata.. Giati ki oi agkires pathainoun tis zimies tous kapou kapou..
Η προσέγγιση ρε παιδί μου να αλλάξει, γενικότερα. Ας πουν στα μωρά τι είναι καλό και θετικό, ας προσπαθήσουν να τα φέρουν κοντά τους με τρόπους άλλους, εκτός που τον φόβο τζαι τον τρόμο. Ας μείνει η γλώσσα που έχουν αλλά να προωθούνται τα πλεονεκτήματα τζαι τα θαύματα της πίστης αντί οι τιμωρίες της. Να μετατραπεί σε κάτι που τα μωρά θα το θέλουν που μόνα τους διότι θα τα κάμνει να νιώθουν όμορφα τζαι δυνατά. Άμα ένα μωρό δεν ξέρει τι σημαίνει "ξιτιμάζω" (λέμε τώρα), τζαι πάεις τζαι πεις του "μεν το κάμνεις", έννεν που τους καλλύττερους τρόπους να του το μάθεις; Αντί εμπορευματοποίηση.. Θετικότητα!
Κτηνό μου έχεις δίκαιο. Εν πηαίνω, αλλά εν επειδή εν καταλαβαίνω τίποτε, όχι επειδή βαρκούμαι και όχι επειδη εν πολλά νωρίς το πρωί. Και κυρία Σικέ εν θέλω να διαβάζω βιβλιαρούι την ώρα της λειτουργίας, εν συγκεντρώνομαι. Προτιμώ να κάθομαι σπίτι και να διαβάζω την αδελφή Γαβριηλία...
Anyways, κανένας εν εκατηγόρησεν την εξομολόγηση. Μακάρι να ήταν η εξομολόγηση το πρόβλημα της εκκλησίας. Άλλωστε το σκεπτικό πίσω από την εξομολόγηση είναι η ταπείνωση, και η εκκλησία μας διδάσκει ότι πρέπει να είμαστε ταπεινοί. Κανένας δεν είναι υπεράνω... ;-)
Τώρα αν θα έχει το παιδί επίγνωση των πράξεών του, γνωρίζεις πολύ καλά ότι αυτό εξαρτάται καθαρά από τους γονείς... Εννοείται ότι θα' πρεπε να δίνουν το καλό παράδειγμα και όχι να πράττουν αυτά που τους μαθαίνουν να μην κάνουν..
Ας μην ξεφύγω πάλι, θα ήθελα να ευχηθώ σε όλους καλή ξεκούραση και μην ξεχνάτε: "Αγαπάτε αλλήλους" (Σικέ έφυεν η κκελέ σου; :)))
πασχαλίνα, βαστώ την καλά. Δοκίμασε να πάεις (εκκλησία) τζι ας μεν καταλάβεις τίποτε, εν πειράζει. Και ξαναδιερωτώμαι: νομίζεις θα ήταν πιο ενδιαφέρον αν ήταν στη δημοτική τζιαι εκαταλάβαινες τα; Τζείνος ποννα βαρεθεί τζιαι να σκέφτεται άλλαντάλλων, εννά βαρεθεί τζιαι να σκέφτεται άλλαντάλλων - be it in modern greek or modern arabic.
κυρία ολσεν δεν διαφωνούμε. Το πιο πάνω φυλλάδιο δεν αντιπροσωπεύει την προσέγγιση της εκκλησίας προς τα παιδιά στο σύνολό της. Τα μωρά της γειτονιάς δαμέ ανυπομονούν να παν κατηχητικό το Σάββατο γιατί θα παίξουν ομαδικά παιγνίδια, θα ακούσουν ενδιαφέρουσες ιστορίες με χρήσιμα διδάγματα, θα χειροτεχνήσουν, θα κάμουν δραστηριότητες που θα ωφελέσουν τα ίδια και την ενορία τους κ.α.
άρεσεν μου δαμέ εννά παραγγείλεις τζιαι τίποτε να τρώμε θέμα κόρη μπάπιλον;
χαχαχα εγώ θυμάμαι που μας το έδινε στο σχολείο ο παπάς πριν την εξομολόγηση κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα. νόμιζα όμως ότι θα είχε καταργηθεί... κούνια που με κούναγε! ααχ αχ και βαχ
Όσο για το αν πηγαίνει κάποιος εκκλησία ή οχι ένα έχω να πω: στην υποκριτική κυπριακή μας κοινωνία μπορεί από τη μια να γεμίζουν οι εκκλησίες, αλλά από την άλλη γεμίζουν και τα καπαρέ. Και μην μου πει κανένας ότι τα άτομα που πάνε εκκλησία δεν πάνε καπαρέ και το αντίθετο, γιατί αυτό πολύ απλά δεν ισχύει.
Άρα δε σημαίνει ότι όποιος πάει συνέχεια εκκλησία είναι βαθιά θρησκευόμενος. Εκκλησία πάνε πολλοί για διάφορους λόγους, ελάχιστοι από τους οποίους είναι για να έρθουν σε επαφή με το θεό και τα θεια. Από την άλλη αν κάποιος πάει αραιά και που εκκλησία δε σημαίνει ότι δεν πιστεύει στο Θεό και τα θεια. Άλλωστε εκκλησία δεν είναι το κτίριο.
Agapimeno mou Post-babylon,
ReplyDeletemehri na to deis me ta matia sou, nomizes oti itan mia istoria apo ta palia pou sou diigiomoun e? Ki omos einai gegonos! Opos egrapsa kai sto allo blog, afto to eho zisei sto dimotiko, apo daskalo psychopathi pou mas eferne dio fores to hrono papa sto sholeio na mas exomologisei. Ki epeidi emeis osan tekna kala kai fronima, amarties den eihame, frontizan na mas thimisoun, poses amarties kanoume kathimerina, gia na tis poume ston pater kai na zitisoume tapeina sighoresi..
Kai opos sou eiha pei, ekeino pou mou eihe meinei axehasto apo tis amarties ton podion, pou den iparhei se afti ti lista, itan to: "Pigaineis se gipeda podosfairou kai basket?" kai rotisa to daskalo, ma kala pou einai to kako? kai mou apantise oti ekei o kosmos vrizei, simperiferetai viaia kai einai amartia na vriskesai se enan tetoio horo. Akoma kai na paizeis podosfairo sto sholeio me tous allous itan kata ti gnomi tou amartia...
Eftihos meta apo dio peripou hronia talaiporias diamartirithikan polloi goneis kai stamatise nomizo afto to violi me tin ipohreotiki exomologisi...
panta tha yparxoun arosta miala!!
ReplyDeleteEn iparxei tropos na valo stin othoni ti fatsa mou me to stoma orthanoixto!!!!!!
ReplyDeleteΚούζιν απορώ: με μάνα ορθόδοξο μουτζαχεντίν τζιαι δεν έτυχε ποτέ να δεις τέτοιο πράμα; Ως τζιαι στο δικό μου το σπίτι που δεν είμαστε τόσο σκληροπυρηνικοί (αν τζιαι καταβάλλει καλή προσπάθεια η μήτηρ μου) κάπου θα έτυχε να πιάσει το μάτι μου κάτι του αυτού τύπου. Έτσι είναι: ενοχή ενοχή και πάλι ενοχή. Μόνο έτσι θα τους έχουν όλους στο χέρι.
ReplyDelete(πάντως κάμνω τικ σε πολλά που τζείνα!!!straight to hell it is then!!)
ούτε γω εξαναείδα
ReplyDeleteπάντως μία φορά που επήα να εξομολογηθώ που ήμουν μιτσιά, όντως ένεξερα τι να του πω
πρέπει να σε βοηθά να κάμεις το Homework
Ευτύχως που βρέθηκε κάποιος και είπε σε όλους αυτούς τους υποκριτές που γεμίζουν τον κόσμο με κανόνες, αλλά ποτέ δεν τους τηρούν πως αν δεν γίνουν σαν τα μικρά παιδιά δεν πρόκειται να δουν τη βασιλεία του....
ReplyDeleteΤο ποστερ είναι σίγουρα βγαλμένο από άλλες εποχές, γιατί μερικά από τα πράγματα που γράφει μας φαίνονται τρελλά.
ReplyDeleteΟ τίτλος του ποστ σου είναι παραπλανητικός, δεν είναι για ηλίθιους(dummies), είναι για παιδία(τουλάχιστον το δικό μου το παιδί κάθε άλλο παρά ηλίθιο είναι).
Από τα περισσότερα σχόλια όμως(και από το δικό σου επίσης), αντιλαμβάνομαι ότι δεν δέχεται κανένας από σας το μυστήριο της εξομολόγησης, και άρα είναι ανούσιο να συζητήσουμε για την ορθότητα και την σημασία του.
Ο χλευασμός όμως δεν μπορεί να μένει αναπάντητος, κι ετσι αναγκάζομαι να διαφοροποιήσω την θέση μου από όλους σας.
Agapito ktino,
ReplyDeletethes na arhiseis mia sizitisi gia tin exomologisi? kalodehoumeni (dld pistevo pos kai i post-babylon den tha ehei antirrisi).
Kata ti diki mou apopsi, anexartita apo to ti pistevei kaneis gia tin exomologisi, i thriskeia kai to pos tin askei i ti vionei kathenas einai prosopiki tou ipothesi kai mono. Thes ekastote hristiane na exomologisai mia fora tin evdomada? Dikaioma sou. Thes na exomologountai ta paidia sou? Ki afto (as poume) episis dikaioma sou. Den eheis omos kanena dikaioma na exanagkazeis paidia allon na exomologountai i na kanoun otidipote ehei shesi me ti thriskeia, to opoio den gnorizeis an to epithimoun, i telospanton an to egkrinoun oi goneis tous.
Fisika o dikos mou o daskalos tote theorouse aftonoito to oti ta paidia einai ola xristianoi orthodoxoi, einai ola amartola, kai oti kanenas gonios den tha eihe antirrisi, na ferei o daskalos to paidi tou ston isio dromo me ton tropo pou to ekane. Ki afto einai aparadekto.
Ki i exomologisi einai, an mi ti allo, kati pou prepei na kaneis sinidita. Ara den einai kati pou einai katallilo gia paidia, afou ta paidia den einai se thesi na antilifthoun tin ousia aftou pu kanoun. Afto fainetai alloste apo to gegonos oti prepei na tous doseis odigies kai na tous protineis pithanes amarties, gia na mporesoun na exomologithoun. Dioti den paei to mialo tous apo mono tou. Kai giati den paei? Giati den antilamvanontai akoma tin enoia tis amartias. Giafto kai to filladio afto einai toso exorgistiko kai sokarei tous perissoterous pou to diavasan.
ReplyDeleteKthno:
ReplyDeleteden eixa kamia prothesi na apokalesw kanena mwro/paidi dummie. Kathe allo, titlos einai eironikos tziai thelwi na pei oti ta mwra kathe allo para dummies einai!
Opws eipe kai h loukritia den pisteukw oti enan mwro eshei aisthisi ths amartias.
Den amfivallw oti symboules san "min les psemata" kai "min klefkeis" einai swstes gia thn anatrofh. Alla me pramata tou styl "mhpws epies theatro, h cinema" h mipws entythikes sta karnavallia" exoun mono skopo na dhmiourghsoun enoxes (opws eipeh h eolica) se agnes psishes, opws en tzeines twn mwrwn.
En amartia na ntythes kserw gw spidermann h neraida sta karnaballia? Pws na to xwresei o nous enos mwro touto?
Gitati na tous gemwnnoumen me kakes idees gia ton eauton tous h alla mwra dipla tous?
Touto to fylladio, kata th gnwmh mou lalei sta mwra: eisasten amartoloi, katishi sas! En krima na foitsiazoumen ta mwra, tes mones kathares psishes metaksy mas etsi.
Oson afora thn exomologhsh as such, o kathenas thn vlepei opws thelei kai zei th thriskeia opws niwthei.
εγώ θεωρώ την εξομολόγηση χρήσιμη και δεν χλευάζω την πίστη κανενός
ReplyDeleteΕν επια ποττε να εξομολογηθω αλλα αφου ετικαρα τα παραπανω πραματα στην λιστα μαλλον αν παω ποττε μαλλον εν να μου χρειαστει και μενα κανενα εντατικο τριημερο για να τα προλαβω ουλλα.
ReplyDeleteΥ.Γ. Φαι ξαναβρασμενο νεκατσιω το... αλλα καλη τυχη...
1. Κανένας δεν εξαναγκάζει κανένα να εξομολογηθεί
ReplyDelete2. Η παιδική εξομολόγηση έχει σαν σκοπό να βοηθήσει ένα παιδί να έρθει κοντά στον Χριστό και όχι να του δημιουργήσει ενοχές. Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ ότι πολλές φορές έχει αντίθετα αποτελέσματα με τον τρόπο που γίνεται, αλλά αυτό δεν είναι "Λάθος" της ίδιας της εξομολόγησης, αλλά των ανθρώπων(και οι παπάδες άνθρωποι είναι).
3. Το ποστερ είναι τουλάχιστον 50 χρονών, αυτό το είπα και στην αρχή ότι πολλά πράγματα φαίνονται γελοία. Μην ξεχνάτε όμως, ότι πριν 50 χρόνια, κοινωνία ήταν πολύ πιο αυστηρή.
Τέσπα, καμμία διάθεση για αντιπαράθεση, μόνο υποχρέωση για υπεράσπιση κάποιων πιστεύω.
pisoglenths, thx gia thn kalh tyxh...
ReplyDeletekthno, katalavainw tziai sevoumai th thesh sou, tziai kala kamneis na thn yperaspizesai. Alla en nomizw nan 50 xronwn... mallon pio kainourgio, pou oti thwrw en grammeno se monotoniko, diladi kamia 30arka xronwn atzakkei na'nei, Telospantwn. Sioura en xrhsimopoieitai pou oullous to sygkekrimeno prama. Egw eviwsa polla paromoia pramata san mwro tou kathxitikou:-) (epia tziai kataskhnwshn me to kathxitiko ston pedoula pou hmoun 11 xronwn tziai efaa vouzounopatson giati eixa mazi mou tes paidikes wres tziai ena vivlio tous 5 filous!)
En polla shmantiko h thriskeia na ekselissetai mazi me ton tziairon tziai na en kati dynamiko tziai oi stasimo. O Xristianismos, pou eshei ekklhsies organomenes me ierarxies sthn organoshn tou, tziai kapoiou eidous kyvernhsh as poume (vl. p.x. vatikano, oik. patriarxeio klp), opote tiai thn dynamh na kamei allages (vl. oik. synodous klp) eshei tes pithanothtes na kamnei orismena "reforms" pou na kamnoun th thrhskeia pio prosith tziai pio compatible me th shmerinh zwh. Kata th gnwmh mou touton en ginetai arketa, me apotelesma pollhs kosmos na apoksenwnetai (tziai gw se mesa)
Eprepe h pithanothta gia "ekmonternismo" as to pw, h tespa kapoiwn reforms na xrhsimopoieitai parapanw, afou yparxei h ypodomh.
To Islam, pou en eshei kentrikh "dioikhsh" katanta na miniskei stasimo sto etos 1500 tziai kseroumen oulloi ta apotelesmata pou eshei.
Oson afora ta mwra, o gonios o idion enna dwsei prwta tes kateuthintiries grammes tziai ofeilei na prostateusei h na parotrinei to kopellouin tou.
ΧΑΧ! Μόλις εξύπνησες αναμνήσεις αγαπητή.
ReplyDeleteΤούτο το φυλλαδιάκι είχε πέσει στα χέρια μου όταν ήμουν δημοτικό και εφεύγαμε από εξομολόγηση με τη μάμα μου. Θυμούμαι πολλά χαρακτηριστικά ότι ερώτησα την:
-Τι εν τα "αισχρά" τραγούδια;
Τζαι (άλλη τζαι τζείνη) απάντησε μου:
-Σήμερα μάνα μου όλα τα τραγούδια εν αισχρά.
Ένιωθα τεράστιες τύψεις όποτε άκουα τραγούδια στο ράδιο για πολύ καιρό...
Poly tha ithela na akouso poios einai o sostos tropos pou ginetai i exomologisi kai fernei ta paidia konta sto Christo. Ego eho tin entiposi oti sosti exomologisi ginetai mono apo enilikes pou katanooun ti kanoun kai giati to kanoun. Ta paidia den mporoun na katalavoun k giafto ehei lathos apotelesmata i opoia prospatheia.
ReplyDeleteKi afto to filladiaki ante na nai varia 20 eton.. Den einai toso palio oso tha nomize kaneis.
Πάτερ αμάρτησα! Είδα MTV και σε όλα, μα όλα τα τραγούδια, χορεύανε γυναίκες με τον κώλο έξω!..
ReplyDeleteΕ και σαν παιδί κι εγώ έκανα μετά άσχημες σκέψεις!
1. διαφωνώ με την άποψη ότι τα παιδιά δεν έχουν αίσθηση της αμαρτίας. Την έχουν και μάλιστα εξομολογούνται με πολ΄΄υ πιο πολλή ταπείνωση που τους μεγάλους, απαριθμώντας απλώς τς αταξίες τους χωρίς ελεεινές προσπάθειες να δικαιολογηθούν. Εξ ου και το ότι πρέπει να γίνουμε σαν τα παιδιά.
ReplyDelete2. εν εκατάλαβα γιατί επαιχτήκετε κάποιοι με το φυλλάδιο. Έννεν λάθος να κλέφκεις, να κλωτσάς τα άλλα παιδάκια, να θωρείς πορνό, να ακούς και να λες αισχρόλογα, να κατηγορείς αδίκως τους άλλους κτλ;
ρητορική η ερώτηση
3. το ότι κάποιοι θέλουν τη θρησκεία να εξελίσσεται και να προσαρμόζεται στους καιρούς, υποδηλοί ότι την θρησκεία την έχουν απλώς ως "ανάγκη στο να πιστεύουν σε κάτι" (συνεπώς αυτό το κάτι πρέπει να τους βολέφκει τζιαι λλίο). Όποιος γνωρίζει τζιαι πιστεύκει σε μια θρησκεία συνειδητά, εν την θέλει ούτε την **χρειάζεται** να "προσαρμοστεί". Εν ο κόσμος που πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτήν και μόνο τότε θα πνάσει. Όχι με το φέρνουμε τα πράματα στα δικά μας (ανύπαρκτα) μέτρα. Πάρτε τη θρησκεία ως μια άγκυρα. Η άγκυρα είναι και πρέπει να είναι πάντα τζιαμέ, η ίδια, δυνατή και βαρειά για να μεν ταράσσει που τζιαμέ που ένη τζιαι να σώννει. Αν την "προσαρμόσουμε" και μπασταρδοποιήσουμε, εν θα μας σώννει αλλά θα επιπλέει τζιαι θα μας πέρνει ούλλους το κύμμα. Τζιαι σε τι θα εξυπηρετεί το πλοίο που δέρνεται;
αυτά
Απορία: Οι άγκυρες εν παθαίνουν τίποτε άμα περάσουν 20 χρόνια στο βυθό τζαι δεν τους γίνει ούτε μια φορά ένα ππόλισς, μια συντήρηση, κάτι; Εν πρέπει ας πούμε να γίνει μια αναφορά στα πλέιστέισιον, στα όνλάιν παιχνίδια πολέμου τζαι σκοτωμών, στο σέκοντ λάιφ, ή στα πόρταμπολ ντι-βι-ντι;
ReplyDeleteΕγώ πάντως νιώθω τυχερή που τα γενέθλια μου εππέφταν στα καρναβάλια σχεδόν πάντα και έκαμνα καρναβαλίστικο πάρτι στο δημοτικό. Τζαι που με επαίρναν θέατρο να δω τον τον μικρό Νικολάκη. Α, τζαι τότε έπρεπε να πάω για ύπνο στις 8:30, οπότε άσχημα έργα εν επρολάβαινα να δω. Αλλά άρεσκε μου πολλά η Βίσση και ήξερα πόξω το "χούλα χουπ".
ήθελα να έγραφα κι εγώ απάντηση για την "δυναμική θρησκεία", αλλά νομίζω η sike με κάλυψε (για άλλη μια φορά).
ReplyDeleteΑγαπητή Σικέ, θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Θα δεις κι εσύ από το παιδί σου ότι για να παραμείνει αγνό και αναμάρτητο θα πρέπει να το κλειδαμπαρώσεις στο σπίτι χωρίς ίντερνετ, τηλεόραση, ράδιο και κινητό τηλέφωνο (εξέλιξη της τεχνολογίας γενικά). Και κατά προτίμηση με ιδιώτες δασκάλους καθότι στο σχολείο θα ακούσει και θα μιμηθεί πολλά (όπως πολύ φυσιολογικά κάνουν όλα τα παιδιά.)
ReplyDeleteΟπόταν δεν μπορεί η εκκλησία να μην ενημερώσει λίγο το λεξιλόγιό της και τις τακτικές της και να έχει τη ψευδαίσθηση ότιτα παιδιά διαβάζουν τον οδηγό εξομολόγησης με δέος.
Υπάρχουν ορισμένοι ιερείς που σου εμπνέουν σεβασμό και δέος, ακριβώς επειδή έχουν πλήρη επίγνωση του τι συμβαίνει σήμερα. Ξέρουν πώς να φερθούν στα παιδιά και στους νέους για να τους γαλουχίσουν, συνετήσουν, συμβουλεύσουν (που πιστεύω αυτό είναι το ζητούμενο). Αλλιώς παίρνεις τη γραπτή ανάκριση και βάζεις τικ όπου έχεις αμαρτία και το παίρνεις απόφαση ότι θα πας στην κόλαση (αφού τα πλείστα συμπεριλαμβάνονται στη ρουτίνα πλεόν των παιδιών.)
Τον οδηγό τον θυμάμαι κι εγώ. Κι εγώ ένιωσα τις τύψεις του αιώνα όταν περίμενα τη σειρά μου να εξομολογηθώ. Δεν θέλω η θρησκεία να γίνεί όπως με βολεύει εμένα. Θέλω να την καταλαβαίνω, να την ακολουθώ και να την ασκώ.
Επίσης θα ήθελα να εισηγηθώ να γίνουν οι λειτουργίες στη Δημοτική, διότι δεν καταλαβαίνω αρχαία.
Ευχαριστώ.
Pasxalina,
ReplyDeleteauto akrivws ennow otan milw gia "dynamikh thrhskeia" (@kthno) h leitourgies na ginounai p.x. sth dhmotikh. Den xreiazetai kan na to pame polla pio makria. Autou tou styl tes allages exw yp opshn mou tziai oi tipote pou tha allassen ryzika to ti antiprosopeuei h Orthodoksia.
Opote, Sike, en tziai theloumen na fkaloumen thn agkyra (kalos syneirmos mperdeway) aplws pws na to pw, na thn pogiatisoumen me potzeinta ylika gia na men agiwnei tziai na pkianei fytzia:-) pou lalei tziai h Kyria Olsen.
This comment has been removed by the author.
ReplyDeleteνα πιάσετε ποτζείντο βιβλιαρούι που έshει στην αριστερή σελίδα τη λειτουργία στα αρχαία τζιαι στη δεξιά στη δημοτική τζιαι να δείτε ίντα ωραία που θα καταλαβαίνετε. Τζιαι στες Χ φορές εννά μάθετε τζιαι τα αρχαία νερόν.
ReplyDeleteΔηλαδή αν λαλεί ο παπάς "Κύριε λυπήθου μας" αντί "Κύριε Ελέησον", ή "Μιαν φορά και ένα καιρό" αντί "τω καιρώ εκείνω", ή "Δόξα στον Πατέρα και τον Γιο" αντί "Δόξα Πατρί και Υιώ" εννά γίνετε ξαφνικά πλήρεις της θείας χάριτος;
χάτε τες κοράσες μου :]
και πασχαλίνα, δυστυχώς ξέρω ότι το παιδί μου δεν θα μείνει αγνό και αναμάρτητο, όπως ούτε κι εγώ στον καιρό του. Αλλά θέλω να έχει επίγνωση των πράξεών του και να μη διστάζει να εξομολογείται. Η εξομολόγηση εν κάτι σαν την άγκυρα (έχουν το τα παραδείγματα μου σήμερα), κρατά σε νάκκον έναν τόπο τζιαμέ που δέρνεσαι με τα κύματα (α;α; καλόε)
τζιαι κυρία όλσεν, αν το θέμα μας περί προσαρμογής της εκκλησίας περιορίζεται στην προσθήκη νέων όρων (playstation, dvd, κτλ) δεν διαφωνώ (όι πως είναι λόγος για στυλλομμάθκιασμα με το φυλλάδιο όμως). Αλλά φοβάμαι και νομίζω ότι όταν γίνεται λόγος για προσαρμογή της εκκλησίας, εννοείται η έκπτωσή της σε βασικές/σταθερές της αρχές, για τις οποίες πολλύς κόσμος στρέφεται σε αυτήν για παρηγοριά.
επελλάναν με τούτοι οι γυρίνοι δαμέ που κάτω - θέλουν φαΐ κόρη μπάπιλον;
μπάπιλον, εν άκουσα κανένα που πάει εκκλησία να διαμαρτύρεται για την γλώσσα της λειτουργίας, μόνο όσοι εν παν θέλουν να αλλάξει σε δημοτική
ReplyDeleteSike, oti tzi'ann enei, laleis ta polla wraia:-) akou gyrinous, pou tous athimithikes? :-)
ReplyDeleteIsws opws les, amman mpoumen se mia poreia rizikwn allagwn, na alliwthoun vasikes, statheres arxes ths ekklhsias, sioura ennan mia diadikasia pou mporei na ksefygei pou ton elegxo. Egw ennen touton pou ennoousa, kathe allo. Egw ennoousa praktikes allages pou na men allazoun to pyrina, alliws htan na milw gia thn dhmiourgia mias aireshs me mena gia guru! LOL
Ktino, eppeses mesa re! Akrivws etsi enei, gia mena toulaxiston!
En paw, ekopsa tziai se ksenithkian, mono kanena pasxa an paw.
Alla pou ton tziairon pou egennhthhka, ws ta 17 mou, pou hmoun sthn Kypro en exasa me Kyriakh me giorth,panta se ena monasthri, to Meg. Savvato epiennamen pou h wra 9:30 ws tes 3-4 to prwi, tziame pou oulloi efeukan meta to Xristos Anesth, meis eminiskamen wpou na kamei apolysh. Htan oulla polla austhra, mian fora epiaen me mia kalogria paramera tziai hpen mou oti an piennw thalassan tziai pisina enna paw sthn kolash... eshiesa panw mou, ethoroun efialtes!!
O kathe enas thwrei ta analoga me tes dikes tou empeiries. Giauton lalw oti kata th gnwmh mou, prepei na ginoun orismenes allages, emena eprokalousen mou para panw fovo h ekklhsia.
Amman omws ethkievaza thn paidikh mou vivlon thn eikonografhmenh, eniwtha ta oulla polla diforetika. Tziame eukene mou pisth tziai agaph.
Telospantwn, ennen me sto sherin mou me sto diko sas na apofasisoumen gia to mellon ths ekklhsias.
To mono pou mporoumen na kamoumen emeis einai na laloumen thn gnwmh mas, tziai o kathenas na viwnei to theio opws niwthei tziai thelei.
telika den iparhei sotiria se aftes tis sizitiseis. Kataligoun panta sto oti osoi ehoun kapoia kritiki na askisoun stin ekklisia, einai mallon elafros - eos poly - apistoi. Dioti i ekklisia einai mia hara os ehei, opos len kai ta paidia edo. Arhaia ellinika, anahronistikes idees, ola einai kala kai sosta. Giati i ekklisia den kanei lathi.. Etsi den einai? Alloste afto einai kai i "simaia" tis ekklisias mas. Einai i kaliteri olon dioti den allaxe tipota ma tipota sto perasma ton aionon.
ReplyDeleteTelika isos einai kalitera na matheis kolimpi ama eisai mesa sta kimata.. Giati ki oi agkires pathainoun tis zimies tous kapou kapou..
Η προσέγγιση ρε παιδί μου να αλλάξει, γενικότερα. Ας πουν στα μωρά τι είναι καλό και θετικό, ας προσπαθήσουν να τα φέρουν κοντά τους με τρόπους άλλους, εκτός που τον φόβο τζαι τον τρόμο. Ας μείνει η γλώσσα που έχουν αλλά να προωθούνται τα πλεονεκτήματα τζαι τα θαύματα της πίστης αντί οι τιμωρίες της. Να μετατραπεί σε κάτι που τα μωρά θα το θέλουν που μόνα τους διότι θα τα κάμνει να νιώθουν όμορφα τζαι δυνατά. Άμα ένα μωρό δεν ξέρει τι σημαίνει "ξιτιμάζω" (λέμε τώρα), τζαι πάεις τζαι πεις του "μεν το κάμνεις", έννεν που τους καλλύττερους τρόπους να του το μάθεις; Αντί εμπορευματοποίηση.. Θετικότητα!
ReplyDeleteΚτηνό μου έχεις δίκαιο. Εν πηαίνω, αλλά εν επειδή εν καταλαβαίνω τίποτε, όχι επειδή βαρκούμαι και όχι επειδη εν πολλά νωρίς το πρωί. Και κυρία Σικέ εν θέλω να διαβάζω βιβλιαρούι την ώρα της λειτουργίας, εν συγκεντρώνομαι. Προτιμώ να κάθομαι σπίτι και να διαβάζω την αδελφή Γαβριηλία...
ReplyDeleteAnyways, κανένας εν εκατηγόρησεν την εξομολόγηση. Μακάρι να ήταν η εξομολόγηση το πρόβλημα της εκκλησίας. Άλλωστε το σκεπτικό πίσω από την εξομολόγηση είναι η ταπείνωση, και η εκκλησία μας διδάσκει ότι πρέπει να είμαστε ταπεινοί. Κανένας δεν είναι υπεράνω... ;-)
Τώρα αν θα έχει το παιδί επίγνωση των πράξεών του, γνωρίζεις πολύ καλά ότι αυτό εξαρτάται καθαρά από τους γονείς... Εννοείται ότι θα' πρεπε να δίνουν το καλό παράδειγμα και όχι να πράττουν αυτά που τους μαθαίνουν να μην κάνουν..
Ας μην ξεφύγω πάλι, θα ήθελα να ευχηθώ σε όλους καλή ξεκούραση και μην ξεχνάτε: "Αγαπάτε αλλήλους" (Σικέ έφυεν η κκελέ σου; :)))
πασχαλίνα, βαστώ την καλά. Δοκίμασε να πάεις (εκκλησία) τζι ας μεν καταλάβεις τίποτε, εν πειράζει. Και ξαναδιερωτώμαι: νομίζεις θα ήταν πιο ενδιαφέρον αν ήταν στη δημοτική τζιαι εκαταλάβαινες τα; Τζείνος ποννα βαρεθεί τζιαι να σκέφτεται άλλαντάλλων, εννά βαρεθεί τζιαι να σκέφτεται άλλαντάλλων - be it in modern greek or modern arabic.
ReplyDeleteκυρία ολσεν δεν διαφωνούμε. Το πιο πάνω φυλλάδιο δεν αντιπροσωπεύει την προσέγγιση της εκκλησίας προς τα παιδιά στο σύνολό της. Τα μωρά της γειτονιάς δαμέ ανυπομονούν να παν κατηχητικό το Σάββατο γιατί θα παίξουν ομαδικά παιγνίδια, θα ακούσουν ενδιαφέρουσες ιστορίες με χρήσιμα διδάγματα, θα χειροτεχνήσουν, θα κάμουν δραστηριότητες που θα ωφελέσουν τα ίδια και την ενορία τους κ.α.
άρεσεν μου δαμέ
εννά παραγγείλεις τζιαι τίποτε να τρώμε θέμα κόρη μπάπιλον;
Sike, enna sou paraggeilw mia mix tziai meta enna katevasw to "κκαμπετ" pou to σεντε:-)
ReplyDeleteχαχαχα εγώ θυμάμαι που μας το έδινε στο σχολείο ο παπάς πριν την εξομολόγηση κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα.
ReplyDeleteνόμιζα όμως ότι θα είχε καταργηθεί... κούνια που με κούναγε! ααχ αχ και βαχ
Όσο για το αν πηγαίνει κάποιος εκκλησία ή οχι ένα έχω να πω: στην υποκριτική κυπριακή μας κοινωνία μπορεί από τη μια να γεμίζουν οι εκκλησίες, αλλά από την άλλη γεμίζουν και τα καπαρέ. Και μην μου πει κανένας ότι τα άτομα που πάνε εκκλησία δεν πάνε καπαρέ και το αντίθετο, γιατί αυτό πολύ απλά δεν ισχύει.
ReplyDeleteΆρα δε σημαίνει ότι όποιος πάει συνέχεια εκκλησία είναι βαθιά θρησκευόμενος. Εκκλησία πάνε πολλοί για διάφορους λόγους, ελάχιστοι από τους οποίους είναι για να έρθουν σε επαφή με το θεό και τα θεια. Από την άλλη αν κάποιος πάει αραιά και που εκκλησία δε σημαίνει ότι δεν πιστεύει στο Θεό και τα θεια. Άλλωστε εκκλησία δεν είναι το κτίριο.