8.12.11

Ωρα μηδέν

Σήμερα στο μάθημαν ενσωμάτωσης επαρακολούθησα το τελευταίον κόρς, δηλάδη για τους ενταγμένους. Ηταν μάθημαν Κρυοχωρίτικης Ιστορίας, δηλάδη με λλία λόγια το 30 Ράιχ τζιαι ο πόλεμος.

Λαλεί η καθηγήτρια:

Το τέλος του πολέμου χαρακτηρίζεται συμβολικά σαν ώρα μήδεν. Ωρα μηδέν, γιατί είναι μια καινουργια αρχή. Οτι υπήρχε χάθηκε, ο κόσμος ξεκινούσε την ζωή του ξανά, εχωντας χάσει τα πάντα.
Έχετε ξήσει ποτέ μια ώρα 0 στην ζωή σας;; ρωτά τους μαθητές της.

Κορού που την Σερβία: 
εμ, ναι, όταν αναγκαστήκαμεν να φύουμεν που την Κροατία γιατί εκυνδίνευεν η ζωη μας. Αφήκαμεν τα ούλλα πίσω, τζιαι αρκέψαμεν χωρίς τίποτε. Εγώ ήμουν δημοτικό τότε.

Θεία που το Ιράκ:
Μετά τον πόλεμο του Κόλπου, εβομβαρδίσαν το σπίτιν μας. Τζιαι μετέπειτα βέβαια, όταν είσιεν φασαρίες, είμαστεν Κούρδοι ξέρετε...

Αντράς που τον Λίβανο:
Ναι, μα είχα 2 ώρες μηδεν... μετα τον πολέμο το 82, η μισή οικογένεια μου εσκοτώθηκε. Μόλις ήβραμεν τα πόθκια μας, εβομβαρδίσαν το σπίτιν μας το 2006.

Κοπέλλα που την Ουκρανία:
Όταν τα άφησα ούλλα πίσω τζιαι ήρτα Γερμανία για να μπορέσω να προσφέρω στα μωρά μου ενα καλλίτερο μέλλον. Ή θα έφευκα ή τα μωρά μου θα επεθανίσκαν που την πείνα. Ούτε λεφτά για γιατρό υπήρχαν. Ηταν ώρα μηδεν για μένα.

Σινεχίζει η καθηγήτρια: 

Όπως καταλαβένετε, στη μεταπολεμική Γερμανία υπήρχε ελλειψη φαγητού. Πολλοί αυτοκτόνησαν απο την πείνα. Μόνο με κουπόνια μπορούσαν να πάρουν φαγητό. Ξέρετε τι είναι τα κουπόνια φαγητού;

Τζιαι ούλλοι με μια φωνή ΝΑΙ!

Θεία που το Ιράκ:
Ναι, μετα τον πόλεμο στον Κόλπο είμασταν με τα κουπόνια για χρόνια. Κουπόνια για ρύζι, φακές, τσάι τζιαι σαπούνι. Τίποτε άλλον εν είσιεν.

Αντράς που τον Λίβανο:
Ναι, μετά τον πόλεμον εν που τα κουπόνια που ετρώαμεν.

Γιαγια που την Πολωνία:
Ναι, κατα την διάρκεια του Σοσιαλισμού ήταν φυσικό φαινόμενο. Εν υπηρχε αρκετόν τίποτε για ούλλους.
Αν με ερώταν πόθθεν είμαι είσιεν να της πω "που τα βραστά μου". Ωρα μηδέν εν τραούδιν, τζιαι το κουπόνι εν δωροκουπόνι που το Σενμάικκολ. 
Γι' αυτόν:


Σε ούλλα τα αρτσιάκκια, τα φασιστόμουτρα τους παλιορατσιστές, που την είδαν αρία φυλή τζιαι βάλλουν τα με τους μετανάστες, όσους "τους εφάαν οι ξένοι πκιον δαμέσα":

ΝΑ ΜΕΝ ΣΑΣ ΤΥΧΕΙ ΡΕ ΒΟΥΤΥΡΟΠΑΙΔΑ ΝΑ ΖΗΣΕΤΕ ΕΤΣΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΖΙΑΙ ΝΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΕΙΤΕ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΑ ΠΟΥΤΤΑΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΕΤΕ. ΣΚΑΤΑΕΣ.

Ααμμά.

29 comments:

  1. ...Ποιά βραστά σου; η γη ν΄ανοίξει να σε καταπιεί! ...

    Ξέρεις ποιόν εν το αστείο στην Παγόχωρα; Ότι οι πιο ρατσιστικές περιοχές εν τούτες που εν έχουν ξένο ούτε για δείγμα!
    Πάντως, η ιστορία με τον Έλληνα -συν τους Τούρκους-που σκοτώθηκε από ρατσιστές,μπορεί να συνεφέρει τους δικούς μας τους παλαβούς,να μεν νομίζουν ότι εν ίσοι με τους παγοχωρίτες αρείους.

    Βέβαια,Ποστ μου, για να είμαστε και ακριβοδίκαιοι. Δεν εγνώρισα πιο ρατσιστές και ξενοφοβικούς που ορισμένους(κι ευτυχώς ελάχιστους) δήθεν αριστερούς διεθνικιστές συντοπίτες μας.Όλη μέρα πάρλα περί ισότητας τα μόνα πλάσματα που εκυκλοφορούσαν στο ελληνοκυπριακό γκέτο,και δεν επλησιάσαν ποτέ μουσουλμάνο,αφρικανό,κινέζο,ινδό ενώ τις ανατολικοευρωπαίες οι άνδρες είχαν τες μόνο για σέκε.

    Και πίσω στο κυρίως θέμα: εν ευλογία τούτες οι γνώσεις.Θυμίζουν σου πόσο στιγμιαία εν η ευτυχία και η άνεση.
    Ευχαριστώ που τις μοιράστηκες μαζί μας.
    φιλούρες

    ReplyDelete
  2. Φανταζομαι πως ένιωσες ακούγοντας τα ολα αυτά.

    ReplyDelete
  3. Διερωτούμαι αν η καθηγήτρια επηρεάστηκε καθόλου που τις αφηγήσεις των μαθητών της. Ή απλώς επροχώρησεν παρακάτω, ως κλασική Γερμανίδα;

    ReplyDelete
  4. Εόλικα
    η καθηγήτρια ήταν που τη Λιθουανία τζιαι ήταν εξαιρετική! μόνον το ότι ερώταν προσωπικές εμπειρίες λαλεί τα ούλλα.

    Θάλασσα
    όπως τα λές είναι!
    στην Κύπρο ο ρατσισμός εν σαν την σούβλα, αριστεροί τζιαι δεξιοί δυστυχως.

    Σμιλί
    μαλάκας, ενιωσα μαλάκας.

    ReplyDelete
  5. Πε τα πε τα!

    Το αστείο/τραγικό δαμέσα όμως ξέρεις πιον ένει? Ότι οι περισσότεροι που τζείνους που κατηγορούσαν τους ξένους ότι "ετρώαν τες δουλειές τους" -δουλειές που οι Κυπραίοι ενεκαταδέχουνταν να κάμουν- εν ππάσh πατριώτες τζαι η Ελλάδα πάνω τζαι η Ελλάδα κάτω. Τζαι τωρά που ήρθαν μαζικά Ελληνες -που μπορούν όντως να διεκδικήσουν τις ίδιες με αυτούς δουλειές- τί θα λαλούν?

    Ηδη αρκέψαν να λαλούν τους Ελλαδίτες π***καλαμαράες. Θλιβερό αλλά πραγματικό.

    ReplyDelete
  6. καϊσί, σόρρυ, αλλά σε ποια σοβαρή έρευνα βασίζεις τούτα τα συγκλονιστικά συμπεράσματα; Το ότι οι πρώτοι εν οι ίδιοι με τους δεύτερους εννοώ. Ακούεται μου πολλά στατιστικολογία του καφενέ.

    Τέσπα, λάικ.

    ReplyDelete
  7. Σωστή....
    Πριν 40 χρόνια αναγκαστήκαν τζιαι οι Κυπραίοι να ξενιτευτούν... αλλά εξεχάσαν...

    ReplyDelete
  8. ΑκκανούρηςDecember 9, 2011 at 12:24 AM

    Δύσκολα τα πράγματα για όλους τους πρόσφυγες. Ανεξαρτήτως εθνικότητας και εθνοτικής καταβολής. Και γενικά για όλους που τα είδαν από την ανάποδη στις χώρες καταγωγής τους.

    Όμως το ιντεγκρέισιον είναι ολόκληρη επιστήμη. Και στην Κρυοχώρα και σε κάθε παγοχώρα του βορρά υπάρχει πρόγραμμα ένταξης στην κοινωνία.

    Στις χώρες του βορρά υπάρχει επίγνωση της γηγενούς πολιτιστικής ταυτότητας. Και τα προγράμματα ιντεγκρέισιον σπεύδουν να εμφυσήσουν την πολιτιστική ταυτότητα στα προσφυγόπουλα.

    Στην Κύπρο όμως υφίσταται μια συστηματική αποψίλωση της εθνοτικής ταυτότητας (πολιτιστική γενοκτονία) με σημείο αφετηρίας τα γνωστά κομματικά και νον- πρόφιτ ιερατεία.

    Με πυλώνες την πάγια θεώρηση ότι οι Κύπριοι θα καθυποταχθούν όταν αποκοπούν από τις πολιτιστικές τους και εθνοτικές τους καταβολές.

    Με τον προπηλακισμό (ως, μεταξύ άλλων, εθνικιστές-φασίστες) και εξοστρακισμό αυτών που τολμούν να υπενθυμίσουν το αυτονόητο: Η ταυτότητά μας είναι η Ελληνική. Όχι βέβαια η Ελλαδική. Διαφέρουμε. Όχι ως προς την ποιότητα, όχι ως προς το είδος αλλά προς τη γεωγραφία.

    Ως ακρίτες είμαστε ιδιαίτεροι. Όπως τους Κρητικούς, όπους τους Ηπειρώτες.

    Όταν αρνιόμαστε στους εαυτούς μας την αυτονόητη ταυτότητά μας, τότε σε ποιά ταυτότητα ελπίζουμε να φιλοδοξούν οι δικοί μας μετανάστες;

    Ως εκ τούτου, ανίκανοι πλέον να προσφέρουμε πολιτιστική πλεύση και σαφή ταυτότητα στους δικούς μας μετανάστες, ικανοποιούμαστε με τις παράλληλές τους κοινωνίες.

    Αν εμείς γυρίζουμε την πλάτη μας σε 3500 χρόνια ιστορία γιατί να μην το κάνουν οι μετανάστες; Ούτως ή άλλως το κάνουν με τις δικές μας ευλογίες.

    Συνεπώς: Σαφής προσδιορισμός ταυτότητας ισούται με ομαλή ένταξη των μεταναστών στην κοινωνία.

    Νεφελώδεις νεοτεριστικές ιστορικές αναθεωρήσεις ισούνται με παράλληλες κοινωνίες.

    Παράλληλες κοινωνίες σημαίνει σύγκρουση. Σε όλα τα επίπεδα. Ταξική, πολιτιστική, εθνοτική.

    Όσον αφορά οποιαδήποτε θρησκευτική σύγκρουση: Όποιος αναφθερθεί σε θρησκεία ( εκατέρωθεν) είναι ab initio καθυστερημένος, Ας μείνει έγκυος με τον κρίνο, ας γαμήσει 72 παρθένες...

    ReplyDelete
  9. Akkanouri, den milas gia integration alla gia assimilation, kati pou egw aporriptw katigorimatika. Oi metanastes exoun diki tous tautotita, den prepei na tous mpiksoumen thn diki mas gia na entaxthoun stin koinwnia.

    ReplyDelete
  10. meta pou to post sou ediavasa Joy tears post.. inta eironia...mexri kai sta prosgifika-metanasteftika-politika ktl eimasten high-class...

    ReplyDelete
  11. ΑκκανούρηςDecember 9, 2011 at 1:41 AM

    Απορρίπτεις ξε-απορρίπτεις, οι πολυπολιτισμικές κοινωνίες απέτυχαν παταγωδώς.

    Οι δεσπόζουσες ταυτότητες είναι οι πιο οικονομικά ακμάζουσες. Οι μετανάστες που θωρακίζονται στις πολιτιστικές τους ιδιαιτερότητες στην πλειοψηφία τους συρρικνώνονται οικονομικά.

    Εκτός φυσικά από τους προύχοντες και τις εξέχουσες προσωπικότητες των μεταναστών που αξιοποιούν την προβολή της ιδιαιτερότητάς τους για ιδιοτελείς σκοπούς.

    Οι μετανάστες που εξασφαλίζουν ποιότητα ζωής εφάμιλλη της δεσπόζουσας είναι αυτοί που ασπάζονται τη δεσπόζουσα.

    Και επειδή τα πάντα είναι μετρήσιμα, ο ευτυχισμένος μετανάστης είναι ο εξασφαλισμένος μετανάστης. Και επειδή τα κράτη προνοίας έχουν καταρρεύσει, την εξασφάλιση του ο κάθε μετανάστης την πετυχαίνει μόνος. Μέσω της εισοδηματικής του ικανότητας. Η εισοδηματική ικανότητα συναρτάται με την επαγγελματική κατάρτιση.

    Με λίγα λόγια, οι μετανάστες που γίνονται δικηγόροι, λογιστές, γιατροί, μηχανολόγοι κτλ είναι αυτοί που έχουν υιοθετήσει στο βαθμό του εφικτού τη δεσπόζουσα ταυτότητα

    ReplyDelete
  12. από όποια πλευρά και να το δεις όλοι έχουν τα επιχειρήματά και τις απόψεις τους. εν μέρει και το δίκαιο τους. για μένα το θέμα δεν είναι πως να γίνονται αποδεχτοί όσοι φεύγουν από τις χώρες τους. το σημαντικό είναι να μην αναγκάζονταν να φεύγουν. Το Ιράκ να μην είχε πόλεμο, η Ουκρανία να μην βυθιζόνταν στη φτώχεια, ο Λίβανος να μην ζούσε εμφύλιο. είναι πολύ πικρό να αναγκάζεσαι να φύγεις από το σπίτι σου.

    ReplyDelete
  13. Akkannouri

    H Souidia apetyxe patagodws???
    Oi fisika!

    ReplyDelete
  14. Μάνα
    συμφωνώ απολύτως, αλλά ο χόμο σάπιενς ήταν μετανάστης:-), εν μες την φύσην μας νομίζω, δυστυχώς ή ευτυχώς

    Κάισιν
    εν ούλλοι οι ξένοι που έχουν εναν πρόσθετο συνθετικό για πολλούς Κυπράιους χαρκούμαι...

    Πίπης
    ναι, τζιαι έχουμεν ούλλοι μετανάστες μες το σόιν μας...

    Μισιρλού
    αφού είμαστεν προνομιούχοι...
    ελίτ τάχα!

    ReplyDelete
  15. Κυρία ΌλσενDecember 9, 2011 at 10:30 AM

    Προσωπικά εσκέφτηκα αμέσως τα δικά μας - να πιστέψω είμαι η εξαίρεση;
    Άραγε εν υπήρχε μια παρόμοια εικόνα κάπου στην Αγγλία ή στην Αυστραλία ή ακόμα τζαι στη Ν. Αφρική με Κυπραίους πριν 40 χρόνια; Άραγε εν θα υπάρχει μια παρόμοια εικόνα κάπου στον κόσμο σε 40 χρόνια;
    Πιστεύκω ότι σε πολλές περιπτώσεις οι δικοί μας πρόσφυγες επαίξαν ρόλο στο ότι εγίναμε βουτυρόπαιδα. Τζαι εν τιμή μας να έχουμε έτσι παραδείγματα!

    ReplyDelete
  16. Πολλά καλό πόστ...

    Επειδή δεν ξέρω...Στην Κύπρο τι κάμνουμε για ενσωμάτωση; Υπάρχει κάποιο πρόγραμμα; Ξέρει κανένας.

    ReplyDelete
  17. ΑκκανούρηςDecember 9, 2011 at 10:41 AM

    Ποστ,

    Διαφωνώ. (και κάπως μακροσκελώς, αλλά είμαι σπίτι, άρρωστος και μόνος...)

    Αναφέρεις μια χώρα η οποία έχει πολλές διοικητικές ιδιαιτερότητες. Υποθέτω ότι αυτές οι ιδιαιτερότητες αναπτύχθησαν και καλλιεργήθηκαν καθώς υπήρχε για παρατεταμένο χρονικό διάστημα συμπαγής εθνοτικός ιστός. The nordic model παραμένει nordic καθώς επινοήθηκε από τους Nords (?).

    Η μεταφορά αυτούσιων μοντέλων διοίκησης από μια χώρα σε άλλη είναι (στο βαθμό υπερβολής για χάρη παραδείγματος) να μάθεις στο καναρίνι να πετά ψηλά όπως τον αετό.

    Χαιτολογόντας, προσπαθείς να συγκρίνεις τις Σουηδέζες με τις Κυπραίες:-))

    Για να χαρακτηρισθεί το Σουηδικό μοντέλο ως επιτυχές, θα πρέπει κάποιος να εξετάσει οικονομικούς δείκτες, συγκεντρώσεις πληθυσμού (γκετοποιήσεις), ανεργία, έγκλημα. Όλα αυτά σε συνάρτηση με τους πόρους της Σουηδίας, τη δυνατότητα πρόσβασης σε χαμηλότοκα δάνεια για την ανάπτυξη προγραμμάτων κτλ.

    Ενδεχομένως οι μεταναστευτικοί πληθυσμοί να εξαρτώνται πιο πολύ από το δημόσιο βοήθημα (σε σχέση με τους ντόπιους) έτσι ώστε να υπάρχει δυσανάλογη επιβάρυνση των δημοσίων πόρων κτλ κτλ.

    Με την υφιστάμενη οικονομική κρίση και με τη διόγκωση των δημοσιονομικών ελλειμμάτων τόσο στην Ευρωζώνη όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, η οποιαδήποτε επιτυχία μοντέλου που στηρίζεται σε κρατική συνεισφορά θα δοκιμαστεί.

    Τέλος, ένα δημοψήφισμα των Σουηδών πάνω σε αυτά τα θέματα θα μας έλυναν τις απορείες.

    ΥΓ. Το τι είναι ανθρωπιστικό δεν σημαίνει ότι είναι βιώσιμο και λειτουργικό. Υπάρχει στην Ευρώπη ένας τρόπος ζωής που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα δημοκρατικά πολιτεύματα και στην απαλλαγή από τις δυσιδαιμονίες και προκαταλήψεις του μεσαίωνα.

    Αν οι μεταναστευτικοί πληθυσμοί δεν υποβληθούν σε σταδιακή υιοθέτηση της δυτικής ταυτότητας, τότε παρεισφρύει ο κίνδυνος της επιβολής του υφιστάμενου τους μεσαίωνα στο δικό μας διαφωτισμό.

    Σκοπός μας είναι όπως όλοι, μετανάστες και μη, όχι μόνο να έχουν τη δυνατότητα αλλά και την επιθυμία να απολαύσουν τον Ευρωπαϊκό Διαφωτισμό (βλ. human rights κτλ.)

    ReplyDelete
  18. Ωραίο ποστ και πολύ συγκινητικό. Στην κρυόχωρα πρέπει να υπάρχει έντονο πρόβλημα φασισμού, γιατί συχνά αναφέρεσαι στον τρόπο που συμπεριφέρονται σε μετανάστες.
    Θεωρώ πως η επιφυλακτικότητα, ακόμα και η διάκριση, εις βάρος των μεταναστών είναι ως κάποιο σημείο δικαιολογημένη, αφού στις περισσότερες χώρες δεν διαχειριζονται σωστά την εισροή και ενσωμάτωση τους. Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που ποτέ δεν θα ενσωματωθούν, γιατί απλά δεν θέλουν.
    Συμφωνώ επίσης με τη Μάνα, ότι κανένας δεν θα έπρεπε να είναι αναγκασμένος να φύγει από τη χώρα του, αλλά δυστυχώς γίνεται.
    Επίσης, ήμουν με την εντύπωση ότι στη Σουηδία υπαρχει πολύς ρατσισμός και ξενοφοβία, οπόταν πώς παρουσιάζεται ως πρότυπο δεν κατάλαβα...
    Νομίζω πως πολλά από τα προβλήματα θα λυθούν εάν απλώς ο καθένας από εμάς μάθει να βάζει τον εαυτό του στη θέση του άλλου (και αυτό ισχύει και για τις 2 πλευρές).

    ReplyDelete
  19. ώρα μηδέν εζήσαν οι γονιοί μας μετά το 74, εν έσιει τόσα πολλά χρόνια, απλά η δική μας η γενιά εν τα έζησεν - αν τζαι πολλοί που εμάς εμεγαλώσαμεν φτωshικά σε προσφυγικούς συνοικισμούς με τα αυστηρώς απαραίτητα, είσιες κάτι να πεις αν σε ρωτούσε.

    Αν το σκεφτείς όμως, τζείνοι δαμέσα που τα βάλλουν με τους μετανάστες εν με το σύστημα που τα έχουν βασικά - οι λογικοί τουλάχιστον - που δεν υπάρχει σύστημα να ελέγχει επιτυχώς ποιοί μπαίνουν ανεξέλεγκτα τζαι τί ωφελήματα πιάνουν, ειδικά τη στιγμή που οι ντόπιοι έχουν επίσης ανάγκες τις οποίες δυσκολεύκεται πολλά να τους καλύψει το σύστημα.

    Τα περί αισθήματος αρείας φυλής εν πολλά εξτρίμ τζι εν νομίζω να αντιπροσωπεύουν την κοινωνία μας στο σύνολο τζαι οι ρατσιστικές εκφράσεις γενικώς εν καταδικαστέες...

    Απλά έσσω μας, ο ξένος εν ξένος πώς να το κάμουμεν, ακόμα να γινούμεν αμερική να τους λιώννουμεν ούλλους (melting pot) ή να θεωρούμε τη χώρα μας παγκόσμιο χωριό, θέλει καιρό ώσπου να μάθουμε να συνυπάρχουμε τζαι σωστά ανθρωπιστικά προγράμματα που την εκάστοτε κυβέρνηση - εν όπως να υιοθετεί νέον μωρούιν μια οικογένεια τζαι τσαντίζεται το ορίτζιναλ μωρό... ο γονιός πρέπει να τα αγαπά το ίδιο, να προσφέρει για τις ανάγκες τζαι των δύο τζαι να τα μάθει να συνυπάρχουν

    (ουυυυ σεντόνιν)

    ReplyDelete
  20. Οτι ειμαστεν ρατσιστες στην πλειοψηφια, ειμαστεν! Όϊ παραπανω, που οποιδηποτε δυτικο πολιτισμον, ομως!

    Το θεμαν ειναι να υπερισχυεν η ανθρωπια μας εναντι του ρατσισμου μας! Αλλα τα λεφτα εχαλασαν μας! Εν θωρουμεν περαν του δικου μας τζαι ξηαννουμεν οτι τζαι μεις ημασταν στην ιδια θεση καποτε! Εμεις να την εχουμεν καλα τζι οι αλλοι ας φακκουν... Εν να το πληρωσουμεν, ομως, ακριβα...

    ReplyDelete
  21. na tous leeis etsi istories re post kai na sou leoun gia ksenous pou mpainoun anekselegkta kai gia ntopious pou exoun anagki...
    kalinyxta

    ReplyDelete
  22. Κόρη αγαπώ σε. Γράφε πιο συχνά, εντάξει;

    ReplyDelete
  23. Πάντως Ποστ,τείνω να συμφωνήσω εν μέρει με τον Ακκανούρη.
    Δεν είναι κακό να σιγούνται μερικά ξένα "έθιμα" στην χώρα φιλοξενίας. Είδες τί έγινε πάλι προχτές με τον Ιρακινό και την κόρη του.
    Σκέψου το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου το ασσιμιλέισιον εβοήθησε πάρα πολλά στο να γίνουν αποδεκτοί οι ξένοι και να ενταχθούν πλήρως στην βρεττανική κοινωνία.
    Στην Παγόχωρα απέχουμε πολύ από αυτήν ακριβώς την συνύπαρξη και ως ξένη,λυπεί με.Σε κάθε ταξίδι στο Λονδίνο, κάνω συνέχεια συγκρίσεις.
    Επίσης για την Κύπρο,προτιμώ να μην μιλήσω διότι όσο δεν συνειδητοποιούμε πως το ασσιμιλέισιον έκανε την ανά τους αιώνες πολυεθνική μας κοινωνία ελληνική-όπως και στην Κρήτη άλλωστε- δεν έχουμε περιθώρια βελτίωσης.

    το σχόλιο της Αππωμένης,εμπορούσα να το έγραφα αλλά ντρέπουμαι...:)

    ReplyDelete
  24. @Sike: Σίουρα έννεν που τη Στατιστική Υπηρεσία. Εν το κλίμα που υπάρχει όμως στις οικοδομές με το οποίο έρχομαι σε επαφή και από συγγενείς που εργάζονται στον τομέα αυτό και από τους ανθρώπους που πηεννοέρχονται στο σπίτι μου γιατί έχω τα βούρηστρα μου. Εν και το κλίμα που υπάρχει στην αγορά γενικότερα ιδιαίτερα στην ευρύτερη περιοχή Λάρνακας.

    @Πόστ: Ναι δυστυχώς τέτοιους χαρακτηρισμούς έχουν το συνήθειο να χρησιμοποιούν οι Κυπραίοι.
    Τι να πει κανείς? Παντες τζαι ενεζήσαν πρόσφατα οι ίδιοι την προσφυγιά...

    ReplyDelete
  25. the love from the radioDecember 9, 2011 at 4:45 PM

    Anonymous said it all in 2 sentences..

    Postaki se ehei htipisei i krisi? :*

    ReplyDelete
  26. Post μου, εν θα κάμω ποτέ μου μπλογκ. Ό,τι έχω μέσα μου, εκφράζεις το εσύ με τον πιο ωραίο τρόπο γραφής που είδα τα τελευταία χρόνια. Να 'σαι καλά να μας γράφεις τέθκοιες αναρτήσεις.
    UTBA

    ReplyDelete
  27. κα Ολσεν μαι λαβ
    ξέρω που συγγενεις μου οτι επέρασαν ασιημα την μεταναστευσην πάντως...

    Κριτικούλλης
    όι, απ'οτι ξέρω εν έχουμεν έτσι πρόγραμματα.
    Δαμέσα, για να καταλάβεις, που ειναι κλασσική χώρα μεταναστευσης τζιαι που το 55 ως το 71 εδέχτηκεν εκατομύρια μετανάστες ως το 96 εδηλωνναν οτι "εν είμαστεν μεταναστευτική χώρα". Τα προγράμματα εξεκινήσαν πολλά αργά.

    Ακκαννούρη
    σωστά τα επιχειρήματα σου, εννα σου δώκω στοιχεία που ξέρω:
    Η Σουηδία, πε το που έφερεν (ή ήρταν) μετανάστες, αμέσως έκαμεν προγράμματα ενταξής τους. Δηλαδή, κάθε μετανάστης εδικαιούτουν μαθήματα Σουηδικών ΚΑΙ κάθε μωρόν δικαιούται μαθήματα στην μητρική του. Σε όλα τα σχολεία προσφέρονται μαθήματα γλώσσας των μεταναστών, τουρκικά αραβικά κλπ.
    Η έρευνα PISA που εξετάζει μαθητικές επιδόσεις σε πολλές χώρες, ήβρεν οτι τα μεταναστούθκια στη Σουηδία έχουν πολλά καλλίτερες επιδόσεις που π.χ. τα μεταναστούθκια της Γερμανίας, επείδη ακριβώς η διγλωσσία τους αντιμετωπίζεται σαν προσόν και όχι σαν εμπόδιο.
    Δηλαδή, η χώρα επενδύει στην διατήρησην της εθνικής ταυτότητας του κάθε ξένου, τζιαι τουλάχιστον στον τομέα της εκπαίδευσης, εφάνηκαν καρποφόρες οι επενδύσεις.

    Πατατούλλη
    συμφώνω απόλυτα με ότι λαλεις!
    Φέκκιου!

    Νήρι
    καταλαβαίννω τι λαλείς, αλλά να γυρέψουμεν το πρόβλημαν στη ρίζαν του: το σύστημαν στην Κύπρο δεν λειτουργεί, εφάνηκεν, τζιαι να μεν τα βάλλουμεν με τους μετανάστες. Είδες ναμπο"γινε στο Παν. Κύπρου;; Τούτοι οι λεβέντες ενι νιώθουν ανώτεροι άραγε;;

    Γρούτα
    εννα συμφωνήσω οτι τα λεφτά εχαλάσαν μας.

    Ανώνυμε
    δεν αμφιβάλλω ότι έσιει ντόπιους που έχουν ανάγκη. Πρέπει όμως να καταλάβουμεν ότι τα κράτη έχουν μπάτζετ ξεχωριστά για κάθε θέμαν.Αμμέν τα κανονίζουν σωστ'α τζιαι δίκαια εν επειδή εν ματσούτζια.

    Αππωμένη
    εν επείδη τα ζείς τζιαι καταλάβεις φιλενάδα.

    Θάλασσα
    η μεταναστευτική εμπειρία της Αγγλίας εν πολλά διαφορετική, Πρώτα πρώτα επειδή οι παραπάνω εν που πρώην αποικίες άρα μιλούν αυτόματα και τη γλώσσα.
    Προτιμώ το μωσαικόν παρά το καζάνι!
    κατα τα άλλα :-)

    λαβρέτιο
    :-)

    UTBA
    πρίν απο σας για σας! χεχε Φένξ!

    ReplyDelete
  28. ΑκκανούρηςDecember 10, 2011 at 8:24 AM

    Ποστ,

    Υπάρχει εκ πρώτης όψεως όφελος από την ένταξη των μεταναστών στη Σουηδική κοινωνία.

    Υπάρχει όμως και μια άλλη διάσταση που, έστω και σε επίπεδο ισχυρισμών πρέπει να αξιολογηθεί:

    Η σπουδή των Σουηδών να απελαύνουν Χριστιανούς Ιρακινούς πίσω στο Ιρακ, έστω και αν αντιμετωπίζουν άμεσο κίνδυνο της φυσικής τους ύπαρξης.

    Τέτοια σπουδή δεν φαίνεται να αναλώνεται στις περιπτώσεις μουσουλμάνων Ιρακινών. Υπάρχουν παράλληλα, όπως φαίνεται, υποδείξεις από το Στρασβούργο περί αυτού.

    Επιπλέον, η Σουηδία κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις στον ανατριχιαστικό κατάλογο βιασμών. Υπάρχει και μια νύξη ότι δύναται να σχετίζεται με τους αυξανόμενους μετανάστες (ισχυριζόμενες συνεντεύξεις με θύτες που ισχυρίζονται ότι αδιαφορούν για τα δικαιώματα των Σουηδέζων γιατί είναι α πριόρι πόρνες)

    Ουδέν καλόν αμιγές κακού ίσως;

    Ίσως να έπεσα και σε φασιστικά news sites, ίσως να είμαι και inherently biased. Όπως ίσως και συ άλλωστε...

    Υ.Γ Δεν πήρες την πασχαλίνα για να σου πω την ιστορία με το τρένο το Πάσχα.

    ReplyDelete

Βάλε τη μουστάρδα σου!