Ντήαρ ανάγνωστερς, καταρχάς χρόνια πολλά με υγεία!
Εχτές είδαμεν ένα ντοκυμαντέρ του Γκούντερ Βάλραφ του γνώστου δημοσιογράφου που μεταμφίεζεται για να αποκαλύψει διάφορες αδικίες. Στο ντοκυμαντέρ μεταμφιέζεται σαν ενας αφρικανός τζιαι περνα ετσι ενα χρόνο. Μέσα που το άλτερ ίγκο του δείχνει μας τον βαθύ ρατσισμό της κοινωνίας της Κρυοχώρας. Οι εμπειρίες του εν πολλά συνταρακτικές, αλλα εν με εξεπλήξαν. Επέριμενα να τον έχουν του κλώτσου.
Μερικά πράματα εζήσα τζ τζιαι’ γω, κυρίως στα πρώτα μου χρόνια στην Κρυοχώρα, που εν έξερα καλά την γλώσσα. Σαν homo muzurius cyprius, εφέναιτουν μου που το μίλιν οτι έιμαι ξένη. Εβρέθηκα τζιαι σε κάτι περιπτώσεις, μόνη μου μες το τρένο με καμιά 10αρκά σκίνς τζιαι έσιεσα πάνω μου, άλλα ποττέ εν έγινεν κάτι.
Πλέον εν νιώθω καθόλου ρατσισμό... ίσως μιαν „άλλην μεταχείρισην“ σε μερικές περιπτώσεις, ειδικά άμαν έσιει προεκλογικές εκστρατείες τζιαι προσέχω ότι ένω στέκεται ο αντιπρόσωπος των Χριστιανοδημοκράτων τζιαι διά φυλλάδια σε ούλλους, εμέναν κάμνει οτι εν με είδεν. Πλέον έκαμα το παιχνίδιν τζιαι άμαν τους θωρώ περνώ πολλά επιδειχτικά που μπροστά τους για να δώ αν θα με προσεγγίσουν. Εν γίνεται ποττέ. Οι σοσιαλδημοκράτες πάντα προσεγγίζουν με τζιαι πάντα απάντω ευγενικά οτι σόρυν, εν έχω δικαίωμα ψήφου τζιαι εν θέλω να τους φάω την ώραν τους.
Oταν ήρταμεν να ενοικιάσουμεν το διαμερισμαν μας, εγνωρίσαμεν την σπιτονοικοκυρά, μια κοτζιάκαρη 80 χρόνων τζιαι την κόρην της. Οσον εμίλαν ο Σιαολίν, που εμέγαλωσεν δαμέ τζιαι μιλά την διάλεκτο της περιοχής όλα καλά και άγια. Αμμαν ανοιξα το στόμαν μου ερώτησεν πόθθεν είμαι, τζιαι είπα που την Κύπρο. Τζιαμέ επεταχτήκεν τζιαι ο Σιαολίν, να πεί οτι εν Έλληνας. «ου, μα εννα μιλάτε ξένικα μεταξυν σας;;;» λαλει η κοτζιάκαρη. Τζιαμέ εδιάκοψεν την η κόρη τής, για να της πεί «ατε ρε άμμα, μα εν ιξέρεις τίποτε; αφου η μια εν που την Κυπρο τζιαι ο άλλος που την Ελλάδαν, μόνον στα Κρυοχωρίτικα συνεννοούνται». Εθεωρήσαμεν σωστόν να τους κάμουμεν ενα μίνι-σεμινάριο γεωγραφίας τζιαι να τους εξηγήσουμεν. Τζιαι πκιόν η κοτζάκαρη έγινε φυτίλλιν!
«ου μα δηλαδή εννα μιλάτε ξένικα στους διαδρόμους τζιαι το κλιμακοστάσιον;;; το κτίριον μας εν ησυχον, μόνο Κρυοχωρίτες έσιει, εν θέλουμεν να μιλάτε ξένικα.... τζιαι οι ξένοι πάντα φωνάζουν.... κάμνουν φασάριαν τζιαι φέρνουν τζιαι ούλλους τους τους συγγένεις μαζίν τους, εννα τους φέρετε;;;;;»
Εμέιναμεν μόλις μας τα είπεν. Αλλά εκρύψαμεν, εν είσιεν λόγο να ασχοληθουμεν. Εξάλλου εν ήταν σιούρον οτι ήταν να μας δώκουν το σπίτι, δαμέσα περνάς που κάστινγκ για να πιάσεις σπίτι, ειδίκα άμμαν το χτίριον εν παλιό τζιαι σε καλή περιοχή. Μεν σου πω εσιέσαμεν τζιαι γέλλιον με την κοτζάκαρη, εφάνηκεν μας αστέιο...
Μετα που 2 μέρες έπιασεν με τηλέφωνον η κόρη, να μου πεί οτι επέρασαμεν το καστιγκ, τζιαι εννα μας το δώκουν εμάς το σπίτι. «εν το θέλουμεν πκιον» λαλώ της «επροσβαλεν μας η μάνα σου, ενιώσαμεν φυλετικόν διαχωρισμόν, τζιαι εν θέλουμεν το σπίτιν σας». Η γεναίκα απολογήθηκεν για την μάνα της, οτι τάχα εν η ηλικία, τζιαι προς Θέου εμεις εν τζιαι... τζιαι κάτι τεθκιά. Εκαηλίσαμεν τελικά γιατι το σπίτι ήταν όπως το εθέλαμεν. Άλλα εγινε running gag το «μεν μιλάς ξένικα στον διαδρομο».
Διερωτούμε αν οι «λεβέντες» της ΕΛΑΜ τζιαι άλλοι τεθκιοι πεφωτισμένοι ξέρουν οτι άμμαν φκούν που το χωρκόν τους εν τζείνοι οι «βρωμόξενοι».
χαίρε. υπάρχει τρόπος να βρω το ντοκιμαντέρ; γράψε τον τίτλο να το ψάξω, σε παρακαλώ.
ReplyDelete"Διερωτούμεν αν οι «λεβέντες» της ΕΛΑΜ τζιαι άλλοι τεθκιοι πεφωτισμένοι ξέρουν οτι άμμαν φκούν που το χωρκόν τους εν τζείνοι οι «βρωμόξενοι»."
ReplyDeleteΌι εν το ξέρουν. Κατ'αρχήν, το Ελληνικόν σούππερ-έθνος εν το πιο καλόν του κόσμου, οπότε οι Γκρίχεν εθνικιστές έχουν περίτου δικαίωμαν που ούλλους του άλλους εθνικιστές μπλα μπλα μπλα. Είχα έναν φίλον που πάντα επερίπαιζεν τους Κυπραίους Ελληναράες, γιατί η αλήθκεια εν ότι η φάτσα μας μάλλον εν έναν συνοθύλευμαν Σικελού τζιαι Αράπη.
Τέλος πάντων. Τούτον που λαλείς γενικά έννεν το ίδιον δακάτω. Οι μόνοι που εν ανοιχτά ρατσιστές εν κάποιοι ηλίθιοι που τα κατώτερα στρώματα που εν εμάθαν να καμουφλάρουνται-ούλλοι οι άλλοι παίζουν καλά το παιχνίδι της υποκρισίας...
Geia sou podhlath!
ReplyDeleteschwarz auf weiss eto dame:
http://www.eyeworks.tv/catalogue/catalogue_item/t/black_on_white_with_gunter_wallraff
alla en ikserw an efkike me ypotitlous
ναι τζι εγώ έννα ήθελα να το δω κάποτε...
ReplyDeleteΕπίσης, διερωτούμαι το τζι εγώ τούτον. Την άλλη φορά ήρτεν επίσκεψη ο φίλος του καλαμαρουθκιού τζαι ελάλεν μας για μια σκηνή που είδε σε ένα λεωφορείο με ένα "μαυρή" τζαι μια γιαγιά. Έμεινα τζι εθώρουν τον, εν επίστεφκα ότι το ππόιντ του ήταν ρατσιστικό, ενόμιζα ειρωνέυκετουν. Ώσπου τζαι εγύρισεν ο καλαμαράς μου τζαι λαλεί του "εσύ δεν είσαι που είχες ένα θείο που είχε πάει μετανάστης στη Σουηδία;" τζαι εΨΙΛΟέσκασεν.... :S
ευχαριστώ. ακόμα να κυκλοφορήσει. και μην γράψει κανείς black on white στα torrents :)
ReplyDeleteΜάριε
ReplyDeleteόπως το λαλέις... τζιαι μάλιστα δαμέσα διακρίνω τζιαι εναν ψευτο-αντιρατσισμό που εκφράζεται με υπερενθουσιασμό για το ότι είσαι "εξωτικός" τζιαι γουάο! Πάλε φυλετικός διαχωρισμός ενει. Τέικ μη ες αη αμ ρε κουμπάρε τζιαι κανεί.
Τζιαι το "εσείς Τούρκοι είστε" ακουσα το πολλές φορές.
Ως πρός τους μετανάστες, οι Γερμάνοι εχουν πολλοί ακόμα λλίον την αντροπήν του 3ου Ράιχ τζιαι συγκρατούνται, οι Ελλήναρες εν έχουν τίποτε να τους συγκρατήσει.
εσαντάνωσα τα λλιον α;:-)
Χαίρετε παίδες
ReplyDeleteΕν ηξέρω για τους ΕΛΑΜίτες αλλά να που τζαι οι Ευρωπαίοι εν παραπάνω ρατσιστές που μας. Τούτο γιατί δεν το βλέπουμε? Ο ρατσισμός έχει πολλά άλλα πρόσωπα εκτός από τη φυλετική διάκριση του ατόμου.
Ρατσισμός είναι και η μισαλλοδοξία , Μάριε... τζαι "δακάτω" διδάσκουν την καλά στους οπαδούς από μωρά τζαι συντηρούν την ευλαβικά ακόμη τζαι που προεδρικά - κυβερνητικά χείλη. Νομίζοντας βέβαια πως άμα σύρουν σπόντες τζαι ροτσιές για τον "αντίπαλο" ότι εκείνος είναι ο ρατσιστής/εθνικιστής/φασίστας οι ίδιοι εν οι καλοί της υπόθεσης. Στραβάρα μες τα μμάθκια τους/μας ούλλους !!
Εσύγχισα σας παραπάνω? ;-)
Κουλλά
ReplyDeleteεν νομίζω να έσιει πολλυν τζιαι λλίον ρατσισμόν. Για μέναν εν απόλυτος όρος. Ή ενει, ή εννενει. Οποτε εν μπορούμεν να πούμεν οι Ευρωπαίοι εν πίο ρατσιστες ή λλιόττερον... εν σαννα λαλούμεν "λλίον εγγυος" :-)
Συμφώνω όμως οτι εκφράζεται με πολλούς τρόπους εννεν μόνο interracial.
Moonlight
ReplyDeleteωραίος ο καλαμαράς. Ούλλοι έχουν κάποιον δικόν τους που εξενιτευτηκεν.
Όταν καμιά φορά μέσα στην τάξη έσιει κανένα μαθητή που τούτους που εππέσαν στα νύshια της ΕΛΑΜ ή παρόμοιων οργανώσεων τζιαι αρχίζουν τα γνωστά "να φύουν οι ξένοι" τζιαι "πιάννουν μας τις δουλειές μας" κάμνω πάντα το εξής: ζητώ τους να σηκώσουν σιέρι όσοι έχουν συγγενείς ή φίλους που δουλεύκουν μόνιμα στο εξωτερικό. Τζιαι σηκώνουν σχεδόν ούλλοι. Τζιαι ο μιτσής που επολοήθηκεν εν μπορεί παρά να σιωπήσει. Την τελευταία φορά που έγινε τούτο, εσηκώσαν ούλλοι σιέρι (ακόμα τζι εγώ) εκτός που τον μιτσή που επολοήθηκε. Λαλεί του ψυθιριστά ο διπλανός του "σήκωσ' το ρε, έσιεις τζι εσύ, έννεν;" "Έχω" λαλεί του ο άλλος, μουτρωμένος. Αλλά εν εσήκωσεν σιέρι.
ReplyDeleteΕν αντρέπεστε να μιλάτε ξενικά στο σπίτι της γυναίκας....τσ τσ τσ
ReplyDeleteΤωρά εθύμησες μου τη γερμανίδα γιαγιά που ενόμισε ότι επειδή της μιλούσα γερμανικά, άρα η Κύπρος εν γερμανόφωνο νησί..μάνα μου ρε :)
Ε μα τζι εσού! Αντροπή ολάν! Να μιλάτε ξένικα μες το κλιμακοστάσιο; Κύριε ελέησον πιον μιτά σας!
ReplyDeletelol podilati gia ta torrents... i can only imagine :P
ReplyDeletepost, διαφωνώ στο ότι εν έshει πολλήν ή λλίο ρατσισμό :|
προσωπικά, πχ, δεν νιώθω ότι φταιν οι ξένοι στη χώρα μας για κάτι κακό που συμβαίνει, αλλά η κυβέρνησή μας που μετατρέπει τον τόπο μας σε γη της επαγγελίας για αυτούς. Όπως τζι εμείς θα επηαίνναμεν βουρητοί σε μια τέθκοια χώρα με πολλά προνόμια, έτσι τζιαι τζείνοι. Οι άνθρωποι καθ'εαυτοί δεν φταιν σε τίποτε.
Αλλά, αλλά λέω, έshει μια συγκεκριμένη ράτσα που μου τη σπάζει άshημα γιατί εν κωλόρατσα, έχω γνωρίσει πάρα πολλές περιπτώσεις και φαίνεται έχουν το οι συγκεκριμένοι ανθρώποι ναν άχρηστοι τζιαι ελεεινοί (παραδόξως έννεν για τους τούρκους που λαλώ, εννοώ μια ράτσα μεταναστών).
Η τελευταία κουβέντα ήταν η καλύτερη.
ReplyDeleteΠραγματικά πιστεύκω ότι εν τόσο απασχολημένοι με το "εγώ" τους που εν θωρούν την όλη εικόνα. Πρέπει να τους γυρίζει πάρα πολλά με τόσες ράτσες γυρώ τους. ΜΑΧΑΧΑΧΑΧ
Συμφωνώ με Sike για τες ευθύνες της κυβέρνησης, αλλά εν τζαι τελειώνουν τζιαμέ οι ευθύνες. Έχει και η κοινωνία το μερίδιο της, διότι αντιδράς πολλά διαφορετικά τζιαμέ που νιώθεις ανεπιθύμητος τζαι "ξένος", παρά τζιαμέ που νιώθεις σαν στον τόπο σου.
Χτες έβαλα μια mild μουστάρδα
ReplyDeleteΓια να γίνουν πιο mild τα πράματα, να βάλω τζαι μια μαγιονέζα. Για να χαριτολογήσουμε λίγο.
Μια κουταλιά Remia ας πουμε λοιπόν που μου αρέσκει πολλά τζαι καταναλώνω την προπαθώντας όσο μπορώ να τηρώ το "παν μέτρον άριστον" .
Παν μέτρον άριστον λοιπόν παντού.
ΕOLICA
Έχουμε τζι εμείς μετανάστες ναι, άτομα που μετοίκησαν μόνιμα ή προσωρινά στο εξωτερικό , δεκτό. Δεν μπορείς να συγκρίνεις όμως πιστεύω. Θέλει πολύ χώρο να αναλυθεί. Απλά ένα μόνο να σημειώσω, σε σχέση με το πιο πάνω γνωμικό. Μια ξένη χώρα δέχεται και αφήνει όσους σηκώνει, όχι αβέρτα όσους μπουν από την (πίσω) πόρτα ή από το μαντρότοιχο.
Oh my God.
ReplyDeletehttp://kypriaka.blogspot.com/2010/12/blog-post_28.html
Ρε μπας τζαι είμαι ο Κυπριακόφωνος ? Οξά τζείνος είναι εγώ ?
Η ανάλυση που έλεα πιο πάνω ότι θελει πολύ χώρο (και χρόνο)
τζαι το καταληκτικό σχόλιο "παν μέτρον άριστον", επήα στο μπλογκ του μετά που εσχολίασα εδώ τζαι διαβάζοντας εκπλάγηκα.
είμαι σίουρη ότι οποιος έμεινε έστω λιο τζιαιρό εξωτερικό εννα έσιει τουλάχιστον μιαν αντίστοιχη ιστορία να πει.
ReplyDeleteτζιαι πολλά αμφιβάλλω αν στους μάγκες του ΕΛΑΜ επέρασε ποττέ που το νου ότι ούλλοι είμαστεν βρωμοξένοι κάπου
μισολυπόθυμη σε νοσοκομείο στην Αθήνα, γύρω στο 1996 δεν καταλάβαινα τίποτα από όσα μου έλεγε η γιατρός (μισολυπόθυμη hellooooo και αυτή με ρωτούσε κάτι εξωτικές λέξεις όπως ικα και κάτι άλλα) και μου λέει το τραγικό: "αααα εσείς μιλάτε αγγλικά στη Κύπρο, γι αυτό δεν με καταλαβαίνεις!" ευτυχώς από ότι φαίνετε δεν ήξερε αγγλικά και την γλύτωσα!
ReplyDeleteκαλή χρονιά!!!
σας το έχω πει ότι κατάγομαι από τους Ναϊτες; ναι όταν πέρασαν από Κύπρο στην τρίτη σταυροφορία ο προ προ προ πάππους Ριχάρδος ο λεοντόκαρδος άφησε τον σπόρο του στο νησί και μετά πήγε να πολεμήσει με τον Ιβανόη.
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeleteΠοστ μου, καλή χρονιά να έχεις.
ReplyDeleteΜακάρι έστω το 30% των ανθρώπων να είχε την αντίληψη και την κρίση σου, που συμπυκνώνεται στην τελευταία πρόταση. Είναι μοναδικός ο τρόπος που τα λες και με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη. Ειδικά το σημείο με τον "κατ' επιλογήν" ρατσισμό, με την ειδική μεταχείριση που δείχνουμε προς τους αλλοδαπούς των δυτικών χωρών σε σχέση με το πώς αντικρίζουμε εκείνους των ανατολικών χωρών ή του τρίτου κόσμου. Και φυσικά οι πλείστοι δεν υπολογίζουν/-ουμε ότι πολύ "εύκολα" θα μπορούσαμε να ήμασταν κι εμείς λιγότερο ευνοημένοι και μάλιστα σε δυσκολότερους καιρούς υπήρξαμε. Αλλά αυτό μπορεί να είναι απλώς μια λεπτομέρεια...
όντως όλοι αυτοί που λένε ότι είναι πολλοί οι ξένοι και μας πιάννουν τις δουλειές μας (??WTF) εν λίος ο νούς τους..
ReplyDeleteBTW γυρεύκω γεναικα να καθαρίζει μία φορά την εβδομάδα και δε βρίσκω, γυρεύκει ο φίλος μου υπαλλήλους και δεν βρίσκει κτλ..
Αλλά κόρη πόστ η κοτζιάκαρη μπορεί να εν για άλλο λόγο που εν θέλει να μιλάτε ξενικά στο διάδρομο και είναι ο ίδιος με τον λόγο που έχουν ούλλες οι κοτζιάκαρες του κόσμου: πώς θα σας κουτσομπολεύκει κόρη μου αμαν δεν καταλάβει ήνταμπου λαλείτε?? α?
Καλή χρονιά με υγεία και αγαπη και ονειρα πραγματοποιημενα στο 2011
ReplyDeleteφιλια πολλα
Άλο.
ReplyDeleteΑκκανούρης εδώ. Μέχρι να κάμω το δικό μου μπλογκ "δουρειο-ιππιάζω" που τον Πατατούλλη.
Η απόδοση χαρακτηρισμών που ανάγονται στο πλαίσιο του αντιρατσιστικού λόγου δεν είναι προνόμιο της αντιδραστικής μειοψηφίας. Ο αντιρατσιστικός λόγος έχει απήχηση σε κοινωνικές ομάδες οι οποίες δεν αντιδρούν στην μεγαλύτερη έκφανση ρατσισμού του δυτικού ημισφαιρείου. Η προτεινόμενη λύση του Κυπριακού, αυτή που συζητείται και τίθεται υπό διαπραγμάτευση προϋποθέτει τον εθνοτικό, φυλετικό και θρησκευτικό διαχωρισμό (μουλλάες πάνω και άπιστοι γραικοί που κάτω). Ο αντιρατσιστικός λόγος στην Κύπρο είναι οξύμωρος και αντιφατικός.
Το να αποκαλείται κάποιος ρατσιστης από κάποιον που δεν έχει ένσταση απέναντι σε ενα σύστημα διοίκησης το οποίο θα προάγει στο διεινεκές το φυλετικό διαχωρισμό και την απόδοση διαφορετικών δικαιωμάτων και υποχρεώσεων ανάλογα με την εθνοτική καταγωγή είναι επιεικώς φαρισσαϊκό. Πιο επιεικώς είναι παρανοϊκό.
Σαν κοινωνία είμαστε ρατσιστές; Μπορεί. Θα είμαστε και στο μέλλον; Αν λυθεί το Κυπριακό βάσει της προτεινόμενης τότε το υπόβαθρο για εξάλειψη του ρατσισμού θα έχει καταργηθεί αφού θα έχει αντικασταθεί από ένα σύστημα διοίκησης το οποίο είναι από τη μάνα ρατσιστικό.
Ρατσισμός σημαίνει έλλειψη ευαισθησίας και ενσυναίσθησης ( empathy). Όταν το μέτρο αισθητικής διαβρώνεται και δεν αποδίδεται η δέουσα σημασία στην κατστρατήγηση των βασικών ελευθεριών τότε ο ρατσισμός είναι δεδομένο ότι θα προαχθεί.
Εν κατακλείδι, η προτεινόμενη λύση δεν προάγει τις βασικές ελευθερίες. Συνεπώς ο ρατσισμός, η δυσμενής διάκριση το ρουσφέτι και όλα τα άλλα που ολοκληρώνουν την εικόνα του σύγχρονου αδιάφορου Κύπριου θα είναι εκεί εις τους αιώνες των αιώνων.
Αμην (Not!!!)
Just want to say your article is as amazing. The clearness
ReplyDeletein your post is simply great and i can assume you are an expert on
this subject. Well with your permission allow me to grab your feed
to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please keep up the
enjoyable work.
my website > know memes